Systeemherstel werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Dacht dat dit euvel uit de wereld was geholpen. Een onbetrouwbaar systeemherstel. Maar kan je nog steeds geen veilig gevoel geven kennelijk want het werkt bij mij niet nu ik het nodig heb. Herstelpunten genoeg maar geen resultaat, lukt dus niet, foutmelding iets met c1000000etc. Is er een andere manier om toch gebruik te kunnen maken van systeem herstel? Of is er een actie om systeemherstel betrouwbaarder te kunnen maken?? Win pro 8.1

Je zou kunnen kijken of Windows Repair all in One je problemen oplost. De portable versie is goed genoeg, maar je kunt ook kiezen voor de installatie-versie.
Indien de Portable versie: Downloaden, uitpakkken en rechtsklikken op Repair_Windows.exe in de submap tweaking.com_windows_repair_aio\Tweaking.com - Windows Repair en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Doe de malware scan, doe de scan op bestandsfouten, doe liefst ook de System file check, doe de registry-backup en ook het maken van het systeemherstelpunt (als dat laatste lukt...).
In de Repairs sectie zou ik (in eerste instantie) denken aan de volgende repair-items om uit te laten voeren:
Reset Registry permissions
Reset Service permissions
Register system files
Remove policies set by infections
Repair Volume Shadow Copy Service
Restore important Windows Services
Set Windows services to default startup

Tijs.

@egkok,de virusscanner staat uitgeschakeld als je probeert te recoveren?
Ook een tooltje als (bijv.) Mbam dient uitgeschakeld te zijn alvorens systeemherstel met succes te kunnen uitvoeren.

@egkok: We hebben nog geen terugmelding over de resultaten van posting #2 (en posting #3) m.b.t. de oplossing van het probleem...

Tijs.

Ik zou wel eens willen weten waarom zolang als systeem herstel al bestaat en dat is al heel lang het nog steeds zo onbetrouwbaar is en dat je veel te vaak geluk moet hebben als het werkt. Uiteraard alle mogelijke belemmeringen uitgeschakeld. Ook meerdere herstel punten geprobeerd. Kan niet zo zijn dat ik dit al jaren als enige ervaar? Tijs jouw oplossing zal ik achter de hand houden. Heb het nu niet meer nodig maar toch handige tool. Ik maak nu elke dag een image met Acronis, alhoewel je daar ook nog mee moet uitkijken. Heeft systeem herstel mislukking misschien te maken met aantal beschikbare giga's?? Bestaat daar een minimum voor of is het automatisch aangegeven aantal ook automatisch voldoende?? Eigenlijk wil ik weten hoe kan ik systeem herstel zo configureren dat ik er op kan bouwen:)

Systeemherstel bestaat sinds Windows Millennium Editie (zie Wikipedia )

In tegenstelling tot jouw mening er over is uitval van Systeemherstel geen veelvoorkomend probleem en àls het niet (meer) werkt doorgaans aan acties van de gebruiker te danken zoals het zelf uitzetten voor schijfruimte'winst', installeren virusgeïnfecteerde software waar het virus het om zeep helpt (of minstens de gemaakte systeemherstelpunten).

Kost schijfruimte en is (nu) geïntegreerd met de schijfruimte voor het herstel van Vorige Versies.

Spijtig dat jij er nu een probleem mee hebt.
Acronis is een mooie oplossing, maar persoonlijk zou ik ook Systeemherstel weer werkend proberen te maken, omdat Systeemherstel je in staat stelt om delen van Windows voor langere tijd in het verleden terug te zetten terwijl je huidige bestanden gewoon blijven staan. Een image zet doorgaans Windows ėn je bestanden in een oudere staat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Precies Tijs. Ik zou ook het veilige gevoel willen hebben, nu door Acronis gegeven, van gelukkig heb ik Systeem herstel aanstaan. maar meer aan virus preventie doen dan zoals ik die nu heb, zou pathologisch zijn. Bij gebruik moet overigens virus preventie en gerelateerde installs uitgeschakeld worden. je krijgt ook geen adequate feedback over de oorzakelijke factoren. Je weet ook niet of de gereserveerde schijfruimte voldoende is. Er worden herstelpunten genoeg, teveel<?> aangemaakt (o.a. na revo uninstaller pro <? oorzaak?> ) met de illusie als de een het niet doet dan maar de andere, vergeet het maar. Systeem herstel heb je niet al te vaak nodig, maar het moet natuurlijk wel werken en al zeker op een goed beveiligd systeem. Ik tast volledig in het duister wat betreft de oorzaak. En persoonlijk zou ik zo'n beveiliger, indien van vlees en bloed allang ontslagen hebben. Dat dit nog zo'n onbetrouwbaar en gammel product lijkt te zijn na al die jaren is wel teleurstellend en kan bijna niet waar zijn. Maar tot nu toe geen definitieve oplossing hiervoor gevonden of gekregen mocht het al alleen maar mijn probleem zijn, maar ik denk nog steeds dat het een van de structurele ellendes van Windows is. ( in mijn geval dus Win Pro 8.1)?

Probeer mijn tip eens uit, lijkt me...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan