systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Hallo,

door een stom toeval heb ik iets veranderd in MS office en kan het niet meer terugzetten ik weet niet meer hoe.
Ik heb dan een systeemherstel geprobeerd maar dit lukt niet.
Vroegere pogingen (systeemherstel) bij andere problemen zijn ook nooit gelukt.
Ik stuur u een foto wat ik krijg te zien.
En ja ik heb al de antivirus afgezet en zelf volledig op blijvend uitschakelen.
Iemand een oplossing
Met ctrl en scrollen met de muis vergroot de foto
greets
Ed

systeemherstel.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi hoi mdc

Ik heb altijd geluisterd dat je in W10 Systeem-herstel functie inschakelen moet als je die ook gebruiken wil ... ( ?:( belachelijk toch ?? ) ...
Maar oke als je die niet gedaan hebt je kan dat nog steeds doen en vervolgens weer proberen systeem-herstel draaien ...

Kijk even INFO over dat ==>> KLIK HIER !

P.S. Am not a w10 user !

Laatst bewerkt:
Systeemherstel uitvoeren v.a. de systeemherstelschijf of in veilige modus die je eerst moet instellen zou je nog kunnen proberen.

systeemherstel stond ingeschakeld heb nog even gecontroleerd en het was juist ingesteld
hoe moet ik 1/ Systeemherstel uitvoeren v.a. de systeemherstelschijf of
2/ in veilige modus die je eerst moet instellen
hoe stel ik veilige modus in, dit is op een of ander F toets dat ik moet drukken tijdens opstarten zeker,
ik heb een asus X750LN LAPTOP

Laatst bewerkt:
Normaal zal die F8 moeten zijn ... en omdat je W10 gebruikt dat gaat nu anders ... ( F8 werkt niet ! ) ...

Kijk even INFO over ==>> KLIK HIER !

Maar ook als je via veilige modus opstarten wil dit ook afhankelijk van inderdaad type laptop is, en een F koppeling zal ook moeten zijn
en welke dat is weet ik helaas niet, misschien iemand nu anders zal je tip over geven :( ...

Blijkbaar je die wel inschakelen in w10 kan ( boven link ! ) maar zoals ik zei ben geen W10 gebruiker en weet niet of die inderdaad werkt zo :(

Laatst bewerkt:
Waarom al die moeite doen? Verwijder Office via het configuratiescherm en installeer het daarna opnieuw. Probleem opgelost.

zal morgen eens proberen, mocht ik ondertussen een antiwoord krijgen op
1/ Systeemherstel uitvoeren v.a. de systeemherstelschijf of
2/ in veilige modus die je eerst moet instellen ( deze oplossing is misschien opgelost door ROYONIX)
tenzij iemand iets anders weet
alvast bedankt
tot morgen

ja maar als ik office verwijder dan ben ik alles kwijt en om een back-uo te maken van alle office betanden en mails, dat is me te moeilijk

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: En je weet niet wat vanuit Office je verwijdert hebt ? :( of wat van Office dat was ?

Hoop ik dat geen een onderdeel van Ofice installatie is ofzo, anders zal je inderdaad wel die her-installeren moeten ...

nee, een instelling ivm adressen etc
maar het gaat me ook over het feit dat mijn systeemherstel nooit heeft gewerkt niet in windows 8 en 8.1 en nu in 10 ook niet
dus er moet iets zijn die niet juist is ingesteld

:confused: Systeem-herstel ook niet werken kan als je geen herstel punten hebt, die kan je ook toevallig tijdens bepaalde programma te installeren PER-ongeluk uitgeschakeld hebt,
en die ook kan uitgeschakeld staan zonder dat je zoiets weet ...
Net zolang dat je eens systeem-herstel nodig hebt en vanzelf merk je dan dat je die niet kan maken of doen ...:(

Systeem-herstel PER-ongeluk schakel je ook uit om via C:\ schijf te ledigen ( schijf opruiming en ook via schoonmaakprogramma's ! ! ), daar als je oude systeem herstel punten of overbodige punten schoon maakt of verwijdert, systeem-herstel in dit geval kan je niet meer doen ...
Er zijn tig talen manieren dat je systeem herstel mogelijk, uit per-ongeluk redenen uitgeschakeld staat, of is gewoon hoe dan ook systeem herstel uitgeschakeld en je weet dat helemaal niet ..

Laatst bewerkt:
De map mijn documenten wordt niet verwijderd als je Office verwijdert, dus je eigen bestanden ben je niet kwijt en daarnaaat : iedere verstandige pc user heeft toch minimaal op een andere plek een backup van zijn foto's, media, Excel en Wordbestanden..............!?
Wat de mails betreft hangt het er vanaf welk mailaccount je als je hoofdaccount gebruikt. Is dat er een van Micorsoft @live.com, @msn.com, @hotmail.com, @outlook.com, of gebruik je een pop3 account van je internetprovider?

Ook als je een pop3 account hebt, kun je je mail, agenda etc. etc. redden :

In de verkenner, organiseren, map en zoek opties, weergave : zorg ervoor dat verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken, geactiveerd is.
Ga naar c:\gebruikers\jouw naam
Vervolgens ga je naar appdata, local, microsoft, outlook.

In geval van een pop3 account zie je daar een bestand genaamd *.pst
Kopieer dit bestand even naar een andere locatie (bijv. de map downloads)

Als je Office opnieuw hebt geïnstalleerd, dan is op voornoemde locatie een nieuw .pst bestand aangemaakt. Kopieer het veiliggestelde bestand naar deze locatie terug (Windows zegt dat er al een is en vraagt of je deze wil overschrijven. Kies "Ja".)

Start je daarna Outlook opnieuw op, dan zal je zien dat je alles weer terug hebt.

Succes!

Laatst bewerkt:
ja dit weet ik, nogmaals bedankt voor de fijne uitleg, maar het feit dat systeemherstel niet werkt daar kan ik niet tegen
moet er nu wel even van tussenuit, tot morgen allemaal
ed

Oké, dan zou ik niet ingewikkeld doen en Office eraf gooien en even daarna weer herinstalleren. Je probleem is dan in no time opgelost.
Is je systeem dan weer helemaal goed? Maak dan met Windows backup een systeemmirror en in de toekomst zet je in geval van nood zo je hele schijf terug.
1 nadeel : alles wat op de hdd is gezet ná het maken van de mirror, komt natuurlijk niet terug, maar dat kan je weer voorkomen door 1x per maand of zo een systeembackup te maken en / of alleen een bestandsbackup. A computer life can be simple if you know how to live it.....

Kan vele oorzaken hebben : bijv. de virusscanner, maar ook een appje als bijv. de Killer software van je wireless netwerkkaart, indien van toepassing. (Heb ik bij toeval ontdekt omdat ook mijn systeemherstel niet werkte, totdat ik de Killer software van mijn netwerkkaart verwijderde) Vraag mij niet waaróm systeemherstel niet wilde werken met de Killer suite geïnstalleerd, feit was dat toen ik die suite verwijderd had, mijn systeemherstel weer werkte.

Laatst bewerkt:
heb een image teruggezet en dan was het ok maar ik zou graag weten wat Killer software van je wireless netwerkkaart is, kan ik dit ontdekken met AIDA64 EXTREME en zou van lange pier willen weten hoe een
Systeemherstel uitvoeren v.a. de systeemherstelschijf of in veilige modus die je eerst moet instellen zou je nog kunnen proberen.

ed

Wat ik ontdekte heeft denk ik niets met jouw probleem te maken, ik wilde alleen aangeven dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. Nu je er naar vraagt:
in mijn laptop zit de Killer wireless N 1103 netwerk adapter. Bij die kaart hoorde een softwaresuite. Van tijd tot tijd (2x per jaar of zo) ontving ik een software update voor die suite.

Ik moest een keer, n.a.v. de een of andere gebeuretnis, systeemherstel uitvoeren. Dat lukte niet, Windows gaf een foutmelding dat systeemherstel niet kon worden uitgevoerd (zonder nadere specificatie waarom niet). Bij toeval ontdekte ik dat wanneer ik de Killer software verwijderde van mijn laptop (of 2 versies terug ging) systeem herstel weer wél werkte. Tenzij jij toevallig een soortgelijke netwerkkaart in je machine hebt zitten, heeft dit 0,0 % met je probleem te maken. Zit er wel een Killer netwerkkaart in je systeem, dan zou je voor de grap de suite eens moeten verwijderen (NIET de adapter, maar alleen de suite-software).

Goedemorgen @gast0225 & TS/mdc

mdc ik wil je nog een keer toevoegen dat nog, dat als je nu weer eens systeemherstel IN-schakelt dat die ingeschakeld
zal blijven je moet alleen maar opletten tijdens activiteiten dat je die niet hoe dan ook per ongeluk uitschakelt ..:(

Hieronder een mooie Microsoft filmpje hoe je evt. Systeemherstel kan IN-schakelen maar aangeraden is ook, ...... ALS je wil dat systeemherstel goed werkt, elke maand / of vaker een herstelpunt ! doen/maken ..

Klik en kijk maar hoe dat gaat ==> HIER ! **= Herstelpunt maken !.jpg

Laatst bewerkt:
ik weet dit wel hoe ik systeemherstel moet inschakelen maar als je naar mijn eerste foto kijkt bovenaan, dan zie je dat het probleem bij avast ligt
maar wat?

En Avast niet alleen 'uit' zetten, maar even helemaal verwijderen en dan nog eens systeem herstel proberen? (Niet dat je zonder scanner zou moeten blijven, maar even om het uit te proberen?)

:( Uch ..jeehh ALS je nu weer op Avast denkt ( is dat gratis versie ?? ) in ieder geval het is zeer zeker wat mis met Avast gegaan, tijdens met betreffende antivirus wat verkeerd handelen of niet tijdens draaien ergens eens goed afgesloten is ...:(

Als ik jou was ik zal die Avast grondig met sporen uit register verwijderen PC her-starten en opnieuw installeren ... of nog beter met andere antivirus verder proberen ...
MAAR als jij Avast NIET kwijt raken wil, en als ik jou was in dit geval dan zal ik die antivirus op DEZE HIER manier installeren ! <<== lees aandachtig alles stap-voor-stap !

En .. je wou toch achter komen waarom systeem herstel bij jou nooit deed oftewel waarom niet doet .... dacht ik dat die jouw kern probleem was :(

P.S. Lees ik veel rond dat ook fout code 16011901.(0Xc0000022) met ook blauwe scherm vaak te maken heeft ??? :( ?
En ook als je bijv. via Google informatie over Avast\defs\16011901.(0Xc0000022) zoekt, tegen heleboel zware besmettingen en problemen kom je tegen en ook heleboel onbekenden systemherstel problemen ( alles dat i.v.m. Avast ook ! ) ..etc..etc..
........ Toch een andere antivirus ?? ..........

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan