Systeemherstel Windows 7 English

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donwesje

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
8
Ik ben op zoek naar het bestand waarmee je systeemherstel kunt uitvoeren. Ik heb namelijk geen taakbalk meer en kan niks oproepen via mijn windowstoets. Hij is niet geminimaliseerd maar gewoon weg (waarschijnlijk backdoor trojan die ook niet weggaat :( ).

Heeft iemand enig idee hoe dit bestand heet en in welke map hij te vinden is?
 
Volgens mij het zelfde als in Vista, maar je hebt geen taakbalk meer... Dus opstarten in veilige modus
 
Volgens mij het zelfde als in Vista, maar je hebt geen taakbalk meer... Dus opstarten in veilige modus

Ik dacht dat het bestand waarmee je dus systeemherstel doet gewoon in system32 stond want daar kom ik ook de .exe tegen van bijvoorbeeld user control en van opnieuw opstarten etc
 
Maar je kunt het toch beter in de veilige modus doen? kijk eens of je dan wel taakbalk hebt? anders gebruik je eens de recovery functies op de CD
 
Ook in veilige modus zie ik geen startbalk aub iemand die weet hoe dat bestand heet van systeemherstel?
 
Je kunt dus Explorer.exe openen, en dan navigeren naar Congiguratiescherm (gewoon "Control Panel" intikken in de adresbalk"), en dan naar systeemherstel gaan.

Hier is Systeemerstel:
*Edit* Pad verwijderd, was van duitse versie
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft aan dat ik alleen kan restoren naar vandaag aaaah kwefglwfweiufewfiuwef

Heeft dus niets geholpen, nog andere alternatieven behalve formatteren?
 
Misschien ook een beetje het risico van iets te installeren wat nog maar een Release Candidate is. Wat heb je precies gedaan dat dit veroorzaakt kan hebben?
 
Misschien ook een beetje het risico van iets te installeren wat nog maar een Release Candidate is. Wat heb je precies gedaan dat dit veroorzaakt kan hebben?

Heeft niks met de RC te maken dat 100%. Ik heb geen flauw idee wel weet ik dat er een trojan in 1 bestandje zit van een klein spelletje die ik van usenet heb afgehaald wat al vreemd opzich zelf is aangezien usenet vrijwel geen virussen heeft ondervind ik. Als ik de pc opstart en inlog zie ik een zwart scherm en komt mijn documenten naar voren en de taakbalk onderaan is gewoon weg. Verder kan ik gewoon alles doen op de pc verder.
 
Wel als je heel veel tijd hebt, kun je een boot cd maken met MBAM erop zodat hij kan scannen en je trojan verwijderen.

http://www.ubcd4win.com/

edit: hmm zonet gelezen dat MBAM niet graag heeft dat je hun tool draait vanaf een boot-cd... Pff ik geef het op. :D
 
Laatst bewerkt:
De 7-RC-cd beschikt over diverse herstelmogelijkheden. Probeer eerst Systeemherstel uit. Er is een kans dat deze geen hulp biedt, daar de normale Systeemherstel dit ook niet deed.

Er bestaat ook nog zoiets als een Repair Install waarbij het systeem vrijwel behouden blijft, met uitzondering van zaken als updates en Service Packs.
 
Die mogelijkheid bestaat, maar is niet gegarandeerd. Eventueel besmette systeembestanden worden ook weer hersteld. Als je na het herstel gaat scannen is het virus niet actief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan