systeemherstel windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

naima

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Jowkes

Mijn acer (aspire 6930G) laptop wil niet meer gewoon opstarten.
Wanneer ik systeemherstel doe krijg ik een kadertje met:
"select an operating system to repair and click next. only windows vista operating systems are listed and can be repaired."
daaronder staat een 'lijst' met operating systems, maar deze is leeg.
wanneer ik klik op "load drivers" krijg ik 3 submappen (recent places, system en computer), met hierin verschillende mapjes.

Ik ken absoluut NIKS van computers en heb dus ook geen idee welke ik moet kiezen.
help?

Kan het niet mogelijk zijn dat je Harde schijf defect is geraakt of een ander onderdeel? Want hij start ook al niet meer op.

1. Tot hoe ver start hij op.
2. Kijk in de bios of hij je Harde schijf nog wel ziet. ( dit door meestal F2, F10 of zo iets in te blijven drukken tijdens het opstarten van de eerste paar sec )
3. Knippert het lampje van je Harde schijf nog wel op je laptop als je hem opstart?
4. Hoe oud is de laptop van je?

ik ben al naar de winkel geweest waar ik hem gekocht heb (media markt)
daar zeiden ze dat het niet aan de harde schijf lag, omdat windows al begon te laden. Ik moest gewoon systeemherstel doen en daarna full recovery aanduiden. maar daar zit ik dus vast.

1. Ik zet hem op, ik krijg zo'n balkje dat windows aan het laden is. dan krijg ik een zwart scherm, en daarna een blauw. daarna komt er een kadertje dat ik de taal en azerty/querty toetsenbord moet kiezen. Dan krijg ik een kadertje 'driver kiezen'. en daar weet ik niet meer welke ik moet kiezen.

3. Boven mijn 'aan-knopje' flikkert een lampje waar een 'plat vierkantje' bij staat, bedoel je dat lampje?

4. De laptop is ongeveer een half jaar oud

Aan de driver heb je niks. Niet aan zitten.

Staat er belangrijke software of documenten op? Zo niet, dan tijdens het opstarten "alt+F10" drukken. Dan word je hele laptop opnieuw geinstalleerd. Zoja, dan terug antwoorden wat er allemaal op staat. Foto's, word documenten?

Bij de media markt zeiden ze mij dat ik gewoon bij systeemherstel de kadertjes moest volgen en doen wat ze zeiden. :confused:

en er staat niets belangrijks op

Tijdens het opstarten ALT+F10 indrukken telkens. Dan installeerd hij alles opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan