Systeemherstel windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zamaro

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Als ik in systeemherstel een herstelpunt wil aanmaken, krijg ik de melding dat windows geen herstelpunt kan aanmaken en dat ik de pc opnieuw moet opstarten en het opnieuw moet proberen. Opnieuw opstarten etc helpt evenmin.
Bij het controleren van dll's die nodig zijn voor systeemherstel gaat alles goed totdat de regsvr32 mshtml.dll aan de beurt is, dan krijg ik de melding " mshtml.dll is geladen maar het ingangspunt dll register server is niet gevonden, dit bestand kan niet worden geregistreerd.
Wie weet raad?

Vreemd ik kan helemaal geen mshtml.dll vinden, niet in windows en niet in het register.

bernardus

Mrmusic
Leuk, maar ik begrijp niet waartoe het dient. Op mijn Pc is het niet te vinden en ik kan prima systeem herstellen dus is het wel nodig?

bernardus

Eigenlijk heb ik systeemherstel niet echt zo nodig, het is alleen vervelend als je iets wil doen en de feature is er niet of reageert niet.
Mijn PC werkt overigens perfect en als er echt str. aan de knikker komt, voer ik een fabrieksherstel ut.
Ik heb de aanbevelingen geprobeerd, ook het bestand gedownload en geinstalleerd maar de klacht blijft.
Bedankt voor het meedenken en tot hoors.

Mrmusic
Leuk, maar ik begrijp niet waartoe het dient. Op mijn Pc is het niet te vinden en ik kan prima systeem herstellen dus is het wel nodig?

bernardus

Op mijn PC mijn Windows XP SP2 incl. alle updates is het bestand wel degelijk aanwezig, in de map c:\windows\system32.

Ook zie ik het regelmatig terugkomen in beveiligingsupdates van Windows...

Zmaro

Ik vertrouw niet te veel op systeemherstel, vaak weigert de zaak na belangrijke wijzigingen.
Maar het heeft mij ook vaker uit problemen geholpen. Ik vertrouw alleen op systeembackups. Die zetten tenminste de hele zaak terug zoals het was. Voor iedere grote operatie en zeker iedere maand maak ik een systeem backup. Tenminste XP plus programma's. Met Norton Ghost b.v. kun je incremental backups maken kun je vergelijken met systeemherstel maar is toch betrouwbaarder en vergt minder Schijfruimte, Je kunt dan in stapjes teruggaan. Ik heb alle recente updates van XP maar kan het DLL niet vinden. Vreemd.

bernardus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan