systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Berichten
313
Mijn systeemherstel maakt geen herstelpunten aan. Maak ik zelf een herstelpunt aan is hij morgen niet meer terug te vinden ( niet zwartgedrukt ). Als ik nu systeemherstel voor me pak, staan er geen herstelpunten in nov, naar oct gaat hij niet, het enige dat hij aangeeft is dat hij om 16.55 shockwave player heeft geinstalleerd en hierna kan ik hem terugzetten.Maar morgen staat er geen herstelpunt meer.
Wie kan me helpen.
Groetjes
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Wat ik ook deed niets hielp. Na een tijdje was het gewoon wel weer in orde. Geen idee wat daar de reden van was.Bij mij duurde het wel een maand eer het weer zover was. er werd mij gezegd dat als er weer nieuwe dingen aanmaakte zou hij het weer automatisch gaan instellen. Dus wie weet gebeurt dat bij jou ook wel.
 
systeemherstel is zoon beetje het laatste prog waarop je rekenen kunt, je kan het beter uitzetten ipv schijnzekerheid creëren, want op het moment dat je het nodig hebt laatie het meestal afweten, zoals nu bij jou, geen herstelpunten aangemaakt, lekker toch heh zoon herstel mogelijkheid.
 
Dus het probleem is nu opgelost.
 
Geplaatst door humpe
Dus het probleem is nu opgelost.

Als ik dit vanachter de bril van de vraagsteller bekijk, is het probleem niet opgelost, behalve dan dat de functie systeemherstel de grond wordt ingeboord, terwijl dit wel degelijk een functie kan zijn die je echt uit de brand kan helpen, mits het goed is ingesteld.

Maan42, probeer systeemherstel 'ns uit te schakelen, kijk even kritisch naar de ruimte die hiervoor gereserveerd is (het kan zijn dat je te weinig schijfruimte hebt daardoor), pas dit zonodig aan en schakel de functie dan opnieuw in.
 
IKZELF::: Geen groter genot dan wanneer systeemherstel het wel doet, maar echt erop vertrouwen, dat moet en mag je nooit doen want je staat maar al te vaak weer voor grote verassingen. Een zo belangrijke functie die het zo vaak laat afweten, en wat moet je er nou eignlijk aan tunen om zekerheid te krijgen?, die moet gewoon de grond ingeboord worden, zeker als je er net de dupe van bent geworden. Als je er nooit wat van zegt of je vindt dat het wel meevalt, beetje gedogen dus, dan wordt het nooit beter. Go-back is ook niet alles maar wel een beter alternatief.
 
Egkok,

Ik zal niet ontkennen dat systeemherstel niet altijd optimaal werkt. Maar ook heel vaak wel. En die dingen die wel goed gaan zie je hier op helpmij vaak niet terug. Ik weet zeker dat veel mensen (inclusief ondergetekende) wel degelijk iets aan systeemherstel hebben gehad. Het feit dat jij hier recentelijk problemen mee hebt gehad wil niet zeggen dat de halve wereld dat gevoel dan maar moet delen. Niet alles werkt optimaal, en daar zul je toch aan moeten wennen, maar goed........die discussie hebben we wel 'ns vaker gevoerd elders op dit forum:) , jouw reaktie op de vraag van Maan42 is geen antwoord op zijn vraag, maar een pleidooi hoe vreselijk het gesteld is met de kwaliteiten van systeemherstel. Dit forum heet HELPmij en jouw reaktie is geen hulp bieden, maar de aandacht vestigen op jouw problemen die je hebt met (in dit geval systeemherstel) diverse soorten software. Nogmaals, niet alles werkt optimaal, en dat je dat onder de aandacht brengt, ok, maar de vraagsteller heeft er helemaal NIETS aan.
 
Daar heb je volledig gelijk in anders hoor, en zelfs ik heb wel eens van systeem herstel kunnen profiteren, maar het blijft een zeer onbetrouwbaar russisch roulette achtige oplossing die ik niemand kan aanbevelen en schandelijk genoeg wordt er maar weinig aan gedaan dit programma betrouwbaarder te maken. En de vraagsteller kan in ieder geval door mij niet worden geholpen en waarschijnlijk door niemand, want zo slecht is systeemherstel, maar kritiek is hier kennelijk uitenboze want je krijgt meteen altijd weer op je donder. Systeemherstel is zo slecht dat het me verbaast dat er niet meer bijval op de kritiek komt want daar leer je ook van. Dat vraagsteller dus geen nw. herstelpunten kan aanmaken wekt bij mij plaatsvervangend het schuim op de bek. En kritiek op mij draagt trouwens ook niet bij aan de oplossing voor het probleem. Maar ik vind het niet erg.
 
Ik kan jullie melden dat systeemherstel, zowel op de XP Home editie als op de XP Prof editie, bij mij altijd feilloos heeft gewerkt, de afgelopen jaren :thumb:

Er is tweemaal een situatie voorkomen dat het helemaal niet meer deed, maar dat is gekomen omdat ik foute dingen deed:cool:

kortom mijn ervaring is dat het enige goede van het besturingssysteem, systeemherstel heet :)

Ik ben daarin overigens geen uitzondering:8-0:
 
Systeem herstel heeft bij mij altijd goed gewerkt, maar ga je met herstel op meerdere keren gelijk herstellen dan is het een probleem.
 
En die ervaring heb ik ook niet :)
Maar misschien zijn mijn XP exemplaren uitzonderlijk of is het besturingssysteem sowieso niet betrouwbaar? Na alle ophef over de omschakeling van windows 98 naar XP blijft het rotzooi ! Waar ik nog geen cent voor wens te betalen.
 
Nee, het systeem windows xp is veel stabieler dan de ander windows versies.
Ik heb ze allemaal voor bij zien gaan.
 
Kan veel oorzaken hebben, ik had dit probleem omdat de chipset van mij moederboerd niet meer uptodate was met sp2.. Bij Intel ( fabrikant van m'n chipset) was al bekend met dit probleem en had hier een update voor..


:)
 
systeembeheer

Het systeembeheer werkte inderdaad niet meer, nadat ik Sp2 heb geinstalleerd.Ik heb een AMD processor, moet ik hier maar eens informeren.
Bedank :)
 
systeembeheer

Ik heb gisteren XP opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer.
Bedank voor jullie reacties:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan