systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkraver

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Berichten
29
Sinds kort sluit mijn computer niet meer af, ik zou niet weten waarin het ligt en dus ook niet hoe het verholpen kan worden. Nu doe ik een system restore maar als deze hiermee bezig is sluit hij dus ook niet op de normale manier af om vervolgens opnieuw op te starten, als ik dan de comp opnieuw start staat er dat de system restore niet is uitgevoerd. Hoe kan ik deze wel goed uit laten voeren?:rolleyes:
 
System restore is niet uitgevoerd omdat er geen wijzigingen zijn aangebracht in de periode die u aangeeft.

Dat zal de melding geweest zijn.
systeem restore moet je zelf zijn werk laten doen nergens aankomen totdat de computer vanzelf is uitgegaan en een herstart heeft gemaakt.
Pas als alles gereed is mag je weer aan de computer komen.
Of jou probleem hier mee opgelost wordt????
 
dat was de melding idd,
alleen het probleem is dat de computer eerst systeemherstel uitvoert en dan de computer opnieuw start, maar dit doet hij dus niet meer. kan wel eindeloos lopen wachten maar de computer gaat niet vanzelf meer uit..is er geen manier om toch systeemherstel uit te laten voeren?
 
Je hebt XP, heb je al eens bij energiebeheer gekeken of daar toevallig iets gewijzigd is.
 
Poweroff na shutdown enablen

<a href="http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/poweroff.vbs" target="_blank">Dit script</a> moet het juiste duwtje zijn.:)

Je virusscanner gaat wel protesteren, maar je kunt het toestaan!
 
krijg het script niet geopend, als ik hem open krijg ik de waarschuwing van hoog risico. Dan selecteer ik deze activiteit voor 1 keer toestaan, maar vervolgens opent hij niet. Ook als ik norton tijdelijk uitschakel en op openen druk gebeurt er niks. Moet ik hem met een bepaald programma openen?
 
Als het scriptje, om wat voor reden dan ook, niet werkt moet je dit even handmatig in het register aanpassen.

Start/uitvoeren intikken: regedit enter

Met Control + F zoeken naar: PowerdownAfterShutdown

Dit kan even duren. Als het goed is kom je op de volgende sleutel terecht:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

In je rechterscherm zie je staan: Powerdownaftershutdown. Hierop rechtsklikken en kiezen voor 'wijzigen'. Vul bij waardegegevens een 1 in en klik op OK. Het register netjes afsluiten via bestand/afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan