systeemherstel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rita couvreur

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Hallo,
Vandaag kon ik geen internetverbinding meer maken. Alles gecontroleerd maar niets te vinden. Dus ik besloot een systeemherstel uit te voeren, terug naar 24 maart want toen deed internet het nog wel.
Hoewel windows meldt dat alles wordt bewaard....ben ik alles kwijt! Al mijn documenten, emails en ik moet ook alles opnieuw instellen. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik durf niet terug te herstellen omdat ik dan bang ben helemaal alles kwijt te raken...is er hier sprake van een virus?

groet,
Rita

Virus scanner up to date? laten scannen? Adaware & spybot gebruikt?

Heb zelf al diverse malen een systeemherstel gedaan en ben daarbij nog nooit iets kwijt geraakt. Kan hier niet zien of je een visusprobleem hebt. Je zou eens kunnen scannen http://housecall.trendmicro.com
Overigens alvorens je weer eens overgaat tot een systeeherstel is het handig om eerst alle internet-instellingen na te lopen. Het zal niet de eerste keer zijn dat deze "spontaan" (lees onverklaarbaar) zijn veranderd.

Hoewel windows meldt dat alles wordt bewaard....ben ik alles kwijt! Al mijn documenten, emails en ik moet ook alles opnieuw instellen. Iemand enig idee hoe dat komt?
Het lijkt er meer op dat je problemen met je user account hebt. Dan kun je ook al je instellingen kwijt raken.
Heb je wel op de schijf gekeken of je bepaalde documenten ECHT kwijt bent?

Sommige documenten heb ik nu teruggevonden die staan op een D schijf (dat-file?) maar mijn emails daar ben ik nog naar op zoek. Hoe zit dat eigenlijk met user account; hoe moet ik te werk gaan met instellen? zodat dit me niet meer kan gebeuren. Enige idee of ik de emails nog kan terughalen. (op de server staan ze niet meer helaas).......

Als je Outlook hebt moet je met 'zoeken' intypen *.pst

Met Outlook Express met met *.dbx intypen. Nu weet je de plaats waar ze staan.
Die haal je dus gewoon weer binnen met importeren in Outlook Express.
Je adresboek kun je vinden met *.wab Dan weet je de directory.
Vervolgens importeren.

Het is je nu al gebeurd dus daar is weinig aan te veranderen.
Nu ga je dit kersverse account instellen. Je bureaublad en al je voorkeuren. Iedereen heeft wel zijn eigen tweakjes om dingen te veranderen.

Als je daarmee klaar bent zou je eens kunnen kijken of het jou, als administrator lukt om een kopie van dat account te maken. Die sla je dan ergens op voor het geval dat.

Klik op start/rechtsklik deze computer/eigenschappen/geavanceerd/bureaublad instellingen die betrekking hebben op uw aanmelding/instellingen.

Het zou nog leuker zijn als je oude profiel daar nog stond. Misschien kun je dan alsnog kopieeren.

..iedere keer als ik mijn computer opnieuw opstart kan ik geen internetverbinding meer krijgen. Een systeemherstel doet hij niet meer omdat hij "vol" is. Nu heb ik de zoekopdracht uitgevoerd met * .dbx en krijg inderdaad heel veel files(bestanden, toepassingen etc.) op de DAT (D)Mijn computer lijkt helemaal veranderd. Plotseling heb ik een plaatje en kan kiezen tussen "users". Kortom het ziet er allemaal anders uit dan voor het systeemherstel. Hoe krijg ik alles weer normaal en waar kan ik precies de eigenschappen vinden die schijnbaar iedere keer wijzigen als ik de computer heb uitgezet?
Misschien een extra info: ikgebruik een draadloos internetsysteem; een gedeelde internetaansluiting dus. Het functioneerde altijd goed...dus.... Ik durf mijn computer niet uit te zetten want bij het opstarten verandert er iets aan de instelling(en). Hoe kan ik deze opslaan? (ben een beetje digibeet)

groetjes,
Rita

Als je plotseling een inlogplaatje hebt betekend het dus inderdaad dat die andere 'rita' ook nog actief is.
Dit kun je ook zien onder documents and setting.
Dat zal ook wat wel wat voller zijn dan voorheen.

Je het volgende kunnen proberen. Maak een nieuwe use aan en noem die test.
Bewandel vervolgens het pad zoals ik hieronder schreef. Kopieer het profiel van de 1e 'rita' naar 'test'.
Start vervolgens op als test en kijk of je dan indeling hebt zoals bureaublad enz van de 1e 'rita'.

Wat je ook kunt doen: Ga nog verder terug met systeemherstel. O nee, dat lukt dus niet meer vanwege 'vol'.
of
Verwijder die user 'rita' aan haar heb je (als het bovenstaande niet lukte) niets meer.
Stel alles weer opnieuw in. Maak Outlook Express aan en haal die dbx files binnen.
Heb je *.wab ook al gevonden? Dan kun je je adresboek ook weer invoeren.
Ga ook op zoek naar je favorieten. Typ met zoeken favorieten in. Ik kan je de map niet aangeven want ik heb deze naar een andere schijf verplaatst.
Het zal iets zijn van c:\doc. and setting\rita\favorieten.

Nu heb ik de zoekopdracht uitgevoerd met * .dbx en krijg inderdaad heel veel files(bestanden, toepassingen etc.) op de DAT (D)
Wat bedoel je met DAT? Noem je zo je andere schijf?
Toepassingen?? :8-0:
Als je op *.dbx zoekt zou je alleen je postmappen moeten krijgen.:confused:

Laatst bewerkt:
Wat je voor de duidelijkheid even kan doen.........

Zet de verkenner voor en geef me een beeld. Liefst met Documents en settings open zodat ik de verschillende users kan zien. Doe dit door op Cntrl te drukken en aansluitend PrtScr.
Nu start je Paint (zit onder bureauaccesoires).
Eenmaal in Paint kies je bewerken en plakken.
Eventuele namen kun je met een potloodje of verfkwast verwijderen (links)

Hallo,

Hier is een kopie van documents en settings. Het staat volgens mij alleen op D. Overigens iedere keer als ik de computer heb afgesloten dan kan ik niet meer op internet komen. Ik doe het nu via een laptop en heb een kopie op een disc gemaakt. Op de een of andere manier onthoudt de computer niet zijn vorige instellingen. Ook is het vreemd dat er op de D schijf veel meer staat (systeemherstel) dan op de C. Ik hoop dat je kunt zien wat er mis is.

groetjes,
Rita

Je bijlage ging mis. Hij mag niet groter zijn dan 100kb.

hoe krijg ik het bestand verkleind (gecomprimeerd)...voor windows 98 kon ik het vinden maar bij XP .....pfff.....

Rita

Knip de foto in 2 stukken en maak 2 berichten.
Red je het dan?
Ik werk nooit met Windows-foto's verkleinen.
'k heb er een handig programmaatje voor MWSnap.
Als je op het moment (11.16u) aanwezig bent in het forum wil ik mijn e-mailadres wel even neerzetten.

Nee helaas was ik niet online....het lukt me niet om het te knippen.of te verkleinen......ik heb wel geprobeerd de bestanden van documents and setting terug te plaatsen naar de C maar dan krijg ik een foutmelding dat het programma in gebruik is en dat zij het bestand NT niet kunnen verplaatsen...misschien moet ik toch maar gewoon formatteren en alles opnieuw installeren...:( bedankt voor de moeite en als je nog iets weet wat ik kan uitproberen dan hoor ik het graag want het formateren doe ik volgende week pas. Moet alles achter elkaar doen anders vergeet ik wat ik al heb gedaan...

groetjes,
Rita

Ik bedoelde alleen een screenprint. Dat is een kopie van je beeldscherm op dat moment.
Misschien is het handig als je DIT programmaatje even download.
Loop even de instellingen door. Het meest belangrijke dat je moet instellen is de plek waar al die plaatjes komen. En het is wel handig als het in jpg is. Dat is het kleinst.
Als je hier mee klaar bent klap je allen de verkenner open. Op een dusdanige manier dat ik een indruk kan krijgen.

Ga ook in de verkenner naar Extra/mapopties/weergave
Zoek helemaal onderop naar 'verborgen bestanden en mappen'. Zet het puntje voor verborgen bestanden en mappen weergeven.

Geplaatst door Elisa
En het is wel handig als het in jpg is. Dat is het kleinst.
.gif is nog kleiner:p
PS: Voor SnapShots gebruik ik HoverSnap
Plaats de dll en de exe in een mapje, klik je exe aan.
Rechtsklik op het icoon dat nu naast het klokje staat, neem configure, vul de naam voor de screenshot in, kies gif als extensie. Neem bureablad als folder (of iets anders). Klik op hide en duw op de printscreentoets voor je hele scherm.
Met Control+printscreen kan je een regio aanduiden. Als je het belletje hoort, staat je printscreen op het bureaublad. Geen paint nodig.

Heb het ook eens gehad na een systeemherstel (naar de dag ervoor) dat al mijn instellingen gereset waren. NIET LEUK! (ik was nu wel geen bestanden kwijt). Het laatste systeemherstel ongedaan maken heeft gelukkig toen alles weer normaal gemaakt. Ik zou er niet bang voor zijn.

Mvg, James:)

Laatst bewerkt:
Laten we het een beetje rustig houden voor Rita James!
Moet alles achter elkaar doen anders vergeet ik wat ik al heb gedaan...
Hoe meer informatie, des te lastiger.
Heb ik ook last van.

Eigenlijk geldt voor jullie allebei: Wanneer zijn de problemen begonnen? Voor of na de eerste dag van systeemherstel? Je zou anders naar de 1e dag terug kunnen gaan.
Het is altijd te proberen :)

even een antwoord op James:
momenteel gebruik ik alleen mijn laptop want ik kan nog steeds niet met desktop op internet dus printscreen heeft geen zin.

En voor elisa:
na het eerste systeemherstel was ik alles kwijt. Daarna probeerde ik terug te herstellen maar dat lukte niet omdat de datum niet meer gemarkeerd was en dan lukt het niet. Ben nog steeds niet aan de slag geweest met het versturen. Heb wel alles op usb-stick gezet maar krijg het niet verkleind. Ik probeer het deze week nog een keer en anders....formatteren....ben nu toch alles al kwijt. Ik zal wel de D weer op een ubsstick zetten misschien dat ik na de installatie nog het een en ander kan terugvinden

Zou te zien ben je dicht bij een format. Ik kan het me voorstellen. Mocht je het doen, maak dan ook een extra partitie aan met de nieuwe Windows. Dan hoef je nooit meer, bij problemen, persoonlijke zaken en install te redden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan