systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kpskps

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Hallo,gisteren kwam ik erachter dat ik niet meer in systeemherstel kan komen van Windows XP.
Dit gaf nooit problemen tot nu toe(heb sinds twee jaar XP)
Krijg de melding:systeemherstel is door het groepsbeleid uitgeschakeld,neem contact op met uw domeinbeheerder om systeemherstel weer in te schakelen.
Ik heb nooit iets met groepsbeleid oid gedaan en dus geen flauw idee hoe dit kan en kan er ook niet achter komen hoe ik dit weer moet veranderen?
Ik ben zelf beheerder van mijn pc en ook de enige die er wat aan verandert.(er zijn wel drie accounts en een tweede PC in mijn thuisnetwerk.
Wie weet er raad
:confused: Klaas.

Hey

Tabblad systeemherstel kon ik inderdaad al niet meer vinden.
Online virusscanner uitgevoerd en inderdaad vond die nog enige trojans,worms etc.ondanks het gebruik van Norton internet security!!
Nu weet ik niet of er een virus verwijderd is die verantwoordelijk was voor mijn probleem.
In ieder geval komt mijn tabblad systeemherstel niet automatisch weer terug,wat moet ik nog meer doen?

Klaas:o

Waarschijnlijk is het virus nog niet weg. Heb je voordat je begon met scannen wel "autoclean" (of iets wat hierop lijkt aangevinkt)? Als je dit niet hebt gedaan doe je de scans nog een keer, maar dan vink je voordat je gaat scannen autoclean aan. Scan met beide. Kijk ook welke virussen/trojans er worden gevonden. Dit is handig om te weten bij het verwijderen ervan.

Succes.

Doe als het ff ken de scan in de veilige modus.
Meer kans dat t meer vindt en alles verwijdert!

Succes! :thumb:

Geplaatst door Captain Schaap
Doe als het ff ken de scan in de veilige modus.
Meer kans dat t meer vindt en alles verwijdert!

Succes! :thumb:
Dit moet je juist niet doen met een online scan.
In de gewone veilige modus heb je geen internet en in veilige modus met netwerkverbinding ben je veel minder beschermt dan in gewone modus.

Doe ook even het volgende:
Ga naar start->uitvoeren->gpedit.msc->ok. Je komt nu in groepsbeleid. Ga naar het volgende: Systeemconfiguratie->beheersjablonen->software->systeemherstel. Dan dubbelklikken op "configuratie uitschakelen. Dan even het rondje "uitschakelen" selecteren. en daarna "toepassen".

Misschien staat er bij systeemherstel ook "systeemherstel uitschakelen". Indien aanwezig hier ook dubbel op klikken en ook "uitschakelen".

Controleer of het tabblad nu weer aanwezig is.

Succes.

Hey

Systeem gescand met beide virusscanners op autoherstel en daarna ook nog met norton virusscan.
Tabblad systeemherstel nog niet terug.
Toen geprobeerd gpedit.msc te openen via uitvoeren.
Krijg dan melding dat Windows dit bestand niet kan vinden.
Wat nu te doen:confused: :o

Klaas

Ik zit op dit moment met een computer met daarop precies hetzelfde probleem. Bij mij is het probleem waarschijnlijk ontstaan door het serflog (fatso) virus.

IK heb op dit moment een logje staan bij ASO vanwege meerdere problemen waaronder systeemherstel.

Ik heb dus geen oplossing.

Alvast bedankt voor alle moeite,ben er ook nog druk mee bezig,houden elkaar wel op de hoogte

Ik ben vandaag bezig geweest en waarschijnlijk zit het probleem in het register. Ik heb besloten om deze week even verder te zoeken. Ik kan alles pas over twee weken testen dus het kan nog even duren.

Zijn er al vorderingen gemaakt?
Heb zelf nog geen oplossing.
Klaas

Aanstaand weekend ga ik weer verder, dus nog geen vorderingen.

Met behulp van het logje is er geen oplossing gekomen.

Ik ga aanstaand weekend weer verder met het register.

gpedit.msc werkt alleen bij windows xp pro

Je zou kunnen proberen systeemherstel opnieuw te installeren:

- Doe de CD van Windows XP in de drive.

- Ga naar Start > Uitvoeren. Kopieer de volgende vetgedrukte regel en plak die in de balk:

rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\Windows\Inf\sr.inf

- Klik OK.

Systeemherstel wordt nu opnieuw geïnstalleerd, als het goed is.

Geplaatst door buffy
Je zou kunnen proberen systeemherstel opnieuw te installeren:

- Doe de CD van Windows XP in de drive.

- Ga naar Start > Uitvoeren. Kopieer de volgende vetgedrukte regel en plak die in de balk:

rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\Windows\Inf\sr.inf

- Klik OK.

Systeemherstel wordt nu opnieuw geïnstalleerd, als het goed is.

Eerst reactie op optie van Buffy.
Als ik jouw hint uitvoer krijg ik als melding: Het bestand Sr.sys op Cdrom met Windows XP Home Edition Service Pack 2 is nodig.
Service Pack 2 heb ik via Windows Update gedownload,dus geen Cdrom.
Hoe nu verder:o

Als Windows zoekt naar het bestand Sr.sys kun je hiernaar verwijzen:
C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$

Heb je mijn bestandjes al geprobeerd?

Geplaatst door XP_PC
Anders kun je deze bestandjes even downloaden naar je bureaublad:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/sysrestoreenable.reg
+
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/systemrestore.reg

Als ze daarstaan, dubbelklik erop. Wanneer gevraagd wordt of je de gegevens wilt toevoegen antwoord je met "ja".

Dit lijkt DE oplossing voor mijn systeemherstelprobleem te zijn.
Bestanden gedownload en toegevoegd en systeemherstel werkt weer.
Heb nu geen herstelpunten van voor vandaag meer maar het werkt in ieder geval weer.
Ik probeer het even een paar dagen,als het dan goed blijft geef ik dit probleem status opgelost!

Alvast zeer bedankt .:thumb: Klaas:thumb:

Ik ga dit weekend ook weer aan de gang. Ik hoop dat dit bij mij ook werkt.

Het probleem is bij mij ook verholpen door die sleutels het register toe te voegen

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan