Systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bushkangooroo

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2006
hallo iedereen

Ik had een vraagje over het bewaren van een bepaald systeemherstelpunt.:confused:
Onlangs heb ik mijn HD opnieuw laten formatteren en er de windows xp pro versie opgezet.

Daarbij heeft de pc een herstelpunt aangemaakt.
Vraag is nu,hoe kan ik dit herstelpunt bewaren,om,in geval van nood te kunnen terugkeren naar dit herstelpunt en de andere herstelpunten,die er ondertussen bijgekomen zijn,verwijderen ?

Bedankt iedereen:o

Oke even wat duidelijkheid.

De systeemherstelfunctie is gemaakt om het register en sommige belangrijke windows-bestanden op te slaan in een verborgen map, die herstelt kan worden indien gewenst. Als je een herstelpunt maakt, is het automatisch opgeslagen en kan je het op elk gewenst moment terugzetten.

Wat je niet mag verwachten, is dat er bestanden zullen terugkomen die je verwijderd hebt. Gewone bestanden worden niet mee opgeslagen in een systeemherstel. Wil je bepaalde mappen opslaan, dan moet je de Wizard Backup gebruiken. (enkel in Windows XP Professional beschikbaar) Deze service kan je starten via Start >> Programma's >> Bureau-Accessoires >> Systeemwerkset >> Wizard Backup.

Een backup kan je het beste opslaan op een cdtje.

Een systeemherstel kan je niet opslaan op een CD/DVD en wordt na een tijdje onvermijdelijk van het systeem gewist.

James :)

hallo,bedankt voor de snelle reactie.

Het gaat mij echter om het volgende,stel dat ik op de een of andere manier problemen zou krijgen met het besturingssysteem voor welke reden dan ook,dan zou het toch mogelijk moeten zijn om dat ene herstelpunt dat kort na de eerste opstart gemaakt werd,te bewaren,zodat men altijd kan terugkeren naar een "proper" besturingssysteem,en daarbij de andere herstelpunten te verwijderen.
Mijn Hd is verdeeld in 2 partities,al de gebruikte bestanden en programmas staan op de tweede partitie,afgezien van een paar andere,zodat ik na een systeemherstel,weer alles vlug kan installeren.

Bedankt voor het antwoordt,zal er eens naar uitkijken.

Wat betreft de topic,je hebt gelijk,zal er de volgende keer aan denken.

Nog eens bedankt.:thumb: :thumb:

Let wel even op dat Norton Ghost en systeemherstel qua functionaliteit flink verschillen.

Als je uitleg wilt vraag je maar :)

Welkom bij Helpmij.nl

Het is niet de bedoeling dat je in een post van iemand anders jouw vraag gaat plaatsen, dus ik heb je vraag afgesplits in een 'eigen' vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan