systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Ik zie bij mijn systeemherstel in vista dat er wel herstelpunten gemaakt worden bij het installeren van software,... maar automatische herstelpunten zie ik niet staan ook niet als er bv 3 dagen niets geinstalleerd wordt. Ik kan er ook zonder problemen automatisch aanmaken. En ja ik heb de instelling voor automatische punten aan staan. Tenminste voor mijn c-schijf waar windows op draait.
Iemand verklaring?

Dit komt omdat herstelpunten eigenlijk alleen nut hebben als er nieuwe software of nieuwe drivers geinstalleerd zijn.
Dat zijn de enigste momenten dat het systeem ineens instabiel kan worden.
Dus eigenlijk niet zo vreemd en zeker niets mis mee.

:D

dus het kan perfect normaal zijn dat er 3 dagen geen herstelpunt wordt gemaakt?

Ja hoor.
Prima zelfs.

Herstelpunten hebben alleen zin als Windows kan inschatten waar het is mis gegaan.
En voor Windows zijn dit alleen installatie van nieuwe softwares en bepaalde updates.

Niets aan het handje en niets om je zorgen om te maken. :thumb:

toch lees ik op vele fora dat er normaal gezien zowiezo elke 24u een herstelpunt wordt gemaakt.

af en toe wordt er toch eentje gemaakt. ik denk dat het komt omdat pc bijna altijd actief is als hij opstaat. kan ik in taakbeheer bij eigenschappen vd systemrestore-taak uitvinken dat hij de taak alleen mag uitvoeren als de pc niet-actief is gedurende een bepaald aantal minuten? Of geeft dat problmen bij deze taak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan