systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wackopmij

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Hallo iedereen,

Een maand geleden heb ik de beveiligingsupdate van vista uitgevoerd (waarbij vele mensen problemen hebben KB937287) waarbij ik steeds een update scherm krijg. Hieraan stoorde ik me niet zo hard, maar vorige week kreeg ik "updates configureren..." en herstarte hij telkens opnieuw en opnieuw. Ik heb toen een herstelpunt geladen, waarbij ik me terug kon aanmelden enz. Maar wanneer ik telken aangemeld ben krijg ik een kadertje met uw systeem is succesvol hersteld op... Wanneer ik onder cmd.exe de systeemcontrole wil uitvoeren krijg ik steeds "Er wordt een herstelbewerking op het systeem uitgevoerd die pas kan worden voltooid als de computer opnieuw wordt opgestart (ik heb al tientallen keren opnieuw opgestart). Start windows opnieuw op en voer sfc opnieuw uit.

Ik heb me al suf gezocht op het internet hoe ik de melding van die update kan wegkrijgen of eventueel de update te herinstalleren en om die herstelbewerking stop te kunnen zetten of te voltooien, maar vindt nergens de juiste informatie. Kan iemand me hiermee helpen?

Dank bij voorbaat

zou het dan niet het beste idee zijn om gewoon eerst die update te verwijderen?

zou het dan niet het beste idee zijn om gewoon eerst die update te verwijderen?

Dat zou ik wel willen, maar het probleem met die updat is dat het een systeemupdate is en windows laat die niet repareren of verwijderen :(

nog sugesties?

ja maar ik heb het niet over de wizard van updates van windows hé ;p
In de map met windows updates...
Ik heb ook zoiets eens moeten doen
Ik moest de map waar de updates instonden hernoemen en dan een nieuwe map aanmaken denk ik die zo heette :) dan moet je natuurlijk veel downloaden maar ik denk niet dat er in dit tijdperk nog veel mensen zijn met een inbelverbinding ofzo. De meeste mensen hebben wel al breedband hé. Ik veronderstel jij ook :D
Ik ben er niet 100% zeker van dat je dan alles terug moest downloaden want het was een oplossing van windows zelf op hun support site maar er was een bepaalde manier.

geinteresseerd? dan kan ik het misschien nog wel even opzoeken :thumb:

Enorm geintresserd, heb me echt al suf gezocht op dit probleem. En downloaden vormt echt geen probleem :) . Als je dan even de stappen of eventueel de webpagina kan posten.

Alvast bedankt!

sorry he als het eventjes zal duren maar ik heb pas mijn laptop terug en moet nog alles gaan installeren...
Ik weet niet meer precies welk probleem ik toen had dus ik moet er ook wel eventjes over nadenken :P en daarna opzoeken hé :thumb:

Das niets, ik kan nog steeds werken op mijn laptop dus heb nog alle tijd van de wereld om dit probleem op te lossen. :)

ben je hier al gaan kijken? even naar beneden scrollen... vanaf verwijderen van update bestanden.
Dit komt al heel dicht in de buurt hoe ik mijn probleem heb opgelost denk ik

Deze oplossingen had ik al eens tegengekomen en geprobeert, de update wil zich niet laten verwijderen. Het rare hieraan is dat de update gezien wordt als geïnstalleerd maar ook als mislukt, waarbij er elke keer dat zelfde tekstje opkomt van 'updates conf....', ik heb toen mijn pc al eens teruggezet a.d.h.v. systeemherstel en nu zit ik met de twee problemen nl. de update en systeemherstel die nog steeds denkt dat hij nog maar net is uitgevoerd. (kreeg ik ook telkens een kadertje van dit heb ik wel geblokkeerd a.d.h.v. regrun5. Zou dit op te lossen zijn? :confused: ik denk dat het vast zit, maar al mijn andere updates lukken wel.

Heb je de mappen proberen te verwijderen zoals aangegeven?

Wanneer ik de bestanden in de map C:\Windows\System32\Catroot2 wil verwijderen a.d.h.v unlocker (omdat de bestanden gebruikt worden in een ander process) komt er na het verwijderen 10x zoveel bestanden en logs in de map te zitten. De andere map die was al leeg.

Nog een nieuwte (net opgedoken), ik probeer naar de microsoft website te gaan om daar nog extra updates te kunnen halen krijg ik de volgende melding:

[Foutnummer: 0x8DDD0002]
Als u updates van deze website wilt installeren, moet u zich aanmelden als beheerder of als lid van de groep Administrators op uw computer. Als u Windows XP gebruikt, kunt u controleren of u een beheerder bent via Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm.

Opmerking: als uw computer is aangesloten op een netwerk, kunt u vanwege de netwerkbeleidinstellingen deze website wellicht niet gebruiken. Neem contact op met de systeembeheerder voor hulp bij updates.

Ik heb slechts één account (mijn account) dat het type administratis is. Een system file check kan ik ook niet uitvoeren omdat er telken de melding opkomt dat een systeemherstelling nog steeds aan de gang is.

Als ik nu ga kijken bij update geschiedenis, is deze lijst leeg, en bij geïnstalleerde updates staat de (gefaalde update) als geïnstalleerd.

Ik heb ook 'Problemen met Windows Update oplossen' uitgevoerd en 'Verwijderen van de updatebestanden' (waarbij sommige bestanden steeds terugkwamen).

Misschien moet ik eerst het systeemherstel op kunnen voltooien om dan die update verder te kunnen bewerken (want de updates configureren komt nog steeds terug). maar het systeemherstel blijft maar geaciveerd. Hoe kan je dit voltooien of beëindigen?

Laatst bewerkt:
systeemherstel is het proces rstrui.exe in je taakbeheer.
Als je daar dan op dat proces klikt en processtructuur beindigen doet moet je systeemherstel wel afgesloten zijn...

ga ook eens naar het configuratiescherm en tik dan in de zoekfunctie UAC in.
Dan kies je voor gebruikersaccountbeheer uitschakelen. Misschien zal je nu verholpen zijn van je probleem dat je geen admin zou zijn, verder ben je ook dan die irritante melding kwijt dat je altijd moet accepteren wanneer je een programma installeert ofzo.

| voor je begint maak een systeemherstelpunt aan als je kan voor de zekerheid en probeer dan het onderstaande |

wat als je eens probeert om de map softwaredistribution te veranderen van naam? -->c:/windows/softwaredistribution (probeer softwaredistribuon) heb je dan nog altijd je historie met niet voltooide updates?
Als ik mij niet vergis moest ik echt deze map van naam veranderen maar wat ik verder moest doen weet ik niet meer zeker :S
Ik denk dat je dan zelf de map softwaredistribution moet aanmaken in de windows directory:thumb:
maar probeer eerst al eens gewoon de naam van de map softwaredistribution te wijzigen en ik zou je aanraden om dan eens opnieuw op te starten en dan te gaan kijken bij je windows update of er iets is verandert hé... normaal krijg je een kleine error denk ik me nog te herrineren maar wanneer het dan zou lukken om je updates uit te voeren zou deze foutmelding moeten weg zijn :thumb:

Ik heb de map een andere naam gegeven(heb er BAK aan toegevoegd op het einde), ik heb daarna herstart en ik kreeg terug de melding van systeemherstel (systeemherstel is voltooid. De com......) en de map die ik hernoemd had is opnieuw aangemaakt (met de oorspronkelijke naam) met dezelfde bestanden erin. De updategeschiedenis was/is nog steeds leeg. Ik heb toen geprobeerd om het systeemherstelpunt te herstellen(dat ik gemaakt had voor de map te hernoemen) maar ik kreeg een foutmelding dat ik me niet kon aanmelden, en daarna kreeg ik terug de foutmelding dat een andere systeemherstel nog bezig was. Maar het sposses rstrui.exe was niet te vinden in takenbeheer.

De map die hernoemd is is blijven bestaan heb ik begrepen? dat is normaal en dan is er vanzelf een map aangemaakt met de naam softwaredistribution.... Dat had ik ook wel verwacht maar je hebt direct nog altijd dezelfde updates in de map steken? dat vind ik echt heel raar!!! :confused:
Lukt het je nu dan nog niet om je updates te downloaden?

:):):) ik heb alles nog eens van in het begin tegelijk uitgevoerd en het werkte de melding van updates configureren is weg. Ik heb de update handmatig nog eens proberen dowloaden en installeren en dat gaf geen problemen. Ik heb eerst een andere update geinstalleerd en ik denk dat het daar aan lag, de ene update die geïnstallerd was had nog een andere update nodig die automatische updates nog niet had geïnstalleerd. Nu alles in orde is met de update heb ik nog maar één probleem over :) die melding van systeemherstel komt steeds weer als ik heb opgestart en als ik een system file check uitvoer dan krijg ik nog de melding dat er een systeemherstelling in uitvoering is en dat ik mijn pc moet herstarten. Bestaat daar geen opdracht voor in cmd.exe ?? om dit eventueel te heractiveren of te beëindigen want het procces is niet aan het lopen??

alvast zeer hartelijk dank voor je hulp :D:D

dat is graag gedaan :P
Ik ben blij dat je je updates probleem al hebt kunnen verhelpen :thumb:
Download eens proces explorer...
Staat systeemherstel daar dan niet tussen?

Heb alles afgezocht voor het proces of eventueel een beschrijving van systeemherstel, maar het staat er nergens tussen.

kan je mij dan nog eens precies zeggen wat je error juist zegt over je systeemherstel dat hij nog draait ofzo of kan je anders eens een screenshot posten?

Ik heb een screenshot van beide genomen, dan kan je zien welke meldingen ik krijg. Het bestand systeemherstel die melding krijg ik als ik me heb aangemeld en als ik daarna in het cmd.exe (administrator beheer staat uit), de opdracht sfc/scannow typ dan krijg ik die melding.

Bijlagen

• Systeemherstel.png
    Systeemherstel.png
    29,3 KB · Weergaven: 111
  • CMD.png
    CMD.png
    22 KB · Weergaven: 115
ja je eerste screenshot ziet er vrij normaal uit en dat is hij ook maar als je het telkens krijgt wanneer je opnieuw opstart natuurlijk niet...
Administrator beheer staat misschien uit maar soms kan het toch nog helpen als je bepaalde programma's, bewerkingen,... uitvoerd als admin...
Ga dan eens naar start- alle programma's-bureau - accesoires - en klik dan met je rechtemuisknop op opdrachtprompt en kies uitvoeren als administrator

Voer je command nog eens in heb je dan nog altijd dezelfde melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan