Systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik hoop dat ik mijn vraag nu op de goede plek heb gesteld.
Het is mij al twee keer gebeurd dat ik al mijn systeemherstel-punten kwijt ben. Heb ik ergens ingesteld dat die na een bepaalde tijd verwijderd moeten worden? Ik ben me daar niet van bewust. Wat kan anders het probleem zijn?

De eerste keer was nadat ik een eerder herstelpunt ging herstellen. Dat duurde 13 uur. Toen dat klaar was waren er geen veranderingen aangebracht en ik was alle eerdere herstelpunten kwijt.

Nu ben ik al vanaf gisteravond 17.00 uur (precies een week na herstelpunt herstellen) bezig om met cobian backup Boletus een backup te maken van mijn C-schijf. Duurt wel een beetje lang geloof ik. Grrrrrrrrrr. Maar ik ben al mijn herstelpunten nu weer kwijt. Gelukkig is volgens mij alles in orde met mijn pc, maar toch. Kan iemand mij een antwoord geven?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het kwijtraken van herstelpunten ken ik alleen van gevallen waarin zowel Vista (of Windows 7) en XP samen op 1 pc staan. Is dat bij jou niet het geval, dan geldt dit verhaal natuurlijk niet.

Tijs.

Check eens of Systeemherstel geactiveerd is:

* [Windowstoets+r]
* sysdm.cpl
* tabblad Systeembeveiling
* Klik evt. op Configureren
:d

Bedoelt u dat ik moet controleren of systeemherstel op alle stations is uitgeschakeld? Ik weet niet wat U bedoelt met windowstoets +r.

Hoi,
windowstoets= die toets met het vlaggetje linksonder op je toetsenbord naast de Ctrl-toets en dan tegelijk de r-toets (van run=uitvoeren) indrukken. Dat zijn sneltoetscombinaties waarmee je sneller met je besturingssysteem kunt werken.
Bekijk bijlage SneltoetsenXP.txt
Succes verder met je vraag.

Dank U voor de uitleg weer wat geleerd. Het systeemherstel op alle stations uitschakelen staat niet aangevinkt. Systeembeveiliging staat daar niet bij.

Laatst bewerkt:
Dank U voor de uitleg weer wat geleerd. Het systeemherstel op alle stations uitschakelen staat niet aangevinkt. Systeembeveiliging staat daar niet bij.

Wat bedoel je nu? Staat systeemherstel bij nu wel of niet ingeschakeld? Zoals je in de bijlage kunt zien, staat systeemherstel voor c:\ ingeschakeld... Bij jou ook?

systeembeveiliging.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

misschien wordt er bedoeld dat de service niet aan staat. Volg deze stappen om de service Volume Shadow Copy in te schakelen:

- Configuratiescherm
- Systeem en beveiliging
- Systeembeheer
- Services
- Zoek naar Volume Shadow Copy dan rechtermuisknop starten
(Kijk ook bij Eigenschapen -> automatisch starten)

Succes.:d

Heb nu volume shadow copy op starten gezet en bij eigenschappen automatisch; stond op handmatig. Wacht nu maar af wat er gaat gebeuren. Alvast bedankt.

Systeemherstel op alle stations uitschakelen stond niet aangevinkt, dus volgens mij is systeemherstel dan ingeschakeld.

Ok , mocht het opgelost zijn:
Wil je de vraag nog even op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan