Systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
Het begon met het openen van een PDF file, dit lukte niet omdat ik telkens een run-time error kreeg.
Heb heb toen hulp gevraagd en werd mij aanbevolen om het probleem op de volgende manier op te lossen:
in regedit het e.e.a te veranderen in Hkey_Current_User\Software\Microsoft\\Windows\\Current Version\Explorer\User Shell Folders en kijken waar AppData was gelokaliseerd dit veranderd naar %UserProfile%/AppData/Roaming

Dit keurig en foutloos uitgevoerd en nog eens geprobeerd.
Vervolgens ging het helemaal mis en gebeurde er allerlei vreemde dingen: Skype werkte niet meer, Emailadressen niet meer herkend en mijn digitake handtekening en logo weg enz.enz.

Nu geprobeerd met systeemherstel ( in veilige modus en onder administartor) het te herstellen.
Een herstelmoment gekozen ( 2 dagen eerder met de melding" systeemherstel punt" vervolgens geprobeerd om systeemherstel uit te voeren.
Systeemherstel leek aanvankelijk te werken maar na het opnieuw automatisch opstartten kreeg ik een melding dat systeemherstel niet kon worden uitgevoerd omdat er geen wijzigingen in het systeem waren gemaakt. Nog eens geprobeerd met een systeemherstel datum van 2 weken geleden, maar weer hetzelfde verhaal.

Weet iemand want ik nu kan doen om alles weer in de oude staat te kunnen krijgen, want systeemherstel werkt dus ook niet meer.

wacht met spanning en ongeduld op een nuttige reactie.

mvrgr.
Rob

Klinkt misschien heel ***lig maar waarom ga je niet naar regedit en zet je het weer terug?

Beste Bassie,

Het klinkt niet ***lig hoor, ik had hier ook al aan gedacht, waarre het niet dat ik de originele instellingen niet meer weet.
vandaar dat ik systeemherstel wildde starten.
Overigens is het toch ook vreemd dat systeemherstel niet meer werkt?

waarre het niet dat ik de originele instellingen niet meer weet

Dat had je wel even mogen zeggen-_-. Overigens dat systeemherstel niet werkt dat snap ik ook niet. Heb ik zelf ook wel eens. Mijn enige optie is om dan WIndows opnieuw te installeren.

Hallo Mik Zjegger,

Ik heb de mbam uitgevoerd en er werden twee infectie's gevonden, zie logbestand:

Code:
Malwarebytes Anti-Malware 1.61.0.1400
[url]www.malwarebytes.org[/url]

Databaseversie: v2012.06.20.05

Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Rob :: PRIVE-983C3885D [administrator]

Realtime bescherming: Ingeschakeld

20-6-2012 17:41:33
mbam-log-2012-06-20 (17-41-33).txt

Scantype: Volledige scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 414557
Verstreken tijd: 2 uur/uren, 13 minuut/minuten, 3 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 1
HKCU\SOFTWARE\INSTALLEDBROWSEREXTENSIONS\215 APPS (PUP.CrossFire.SA) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Registerwaarden gedetecteerd: 1
HKCU\Software\InstalledBrowserExtensions\215 Apps|3491 (PUP.CrossFire.SA) -> Data: Vid-Saver -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 0

(einde)

Heb systeem opnieuw opgestart, maar het lijkt niets uit te maken, heb wederom systeemherstel geprobeerd maar nope.

misschien nog een ander idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
als je de juiste XP-cd hebt en het dienovereenkomstig besturingssysteem doe dan eens een sfc /scannow.

Ok, mocht dat sfc /scannow niet baten (SystemFileCheck herstelt beschadigde systeembestanden, ongeveer 6000, & doet zover ik weet niet echt aan registerherstel), dan kan je deel 2 in de volgende link nog proberen:

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl

Paardenmiddel, gebruik ikzelf altijd bij een nieuwe 2K/XP-installatie na Ccleaner, is Microsoft ChkReg.EXE. De uitleg daarvan is helaas tegenwoordig alleen in het Engels, maar het komt er op neer dat je eerst 6 XP-opstartdiskettes van 1.44MB moet maken.
Meteen een probleem, want de meeste computers beschikken niet meer over een diskettestation. Dat valt op te lossen met een als diskette geformatteerde USB-stick, ok, 6 mag ook. Daarop maak je iedere opstartdiskette, is de eerste klaar, kopieer je die naar map Disk1 op de hardeschijf, USB formatteren, volgende, naar map Disk2, etc...
Als Disk 6 is weggezet, voer je daar meteen ChkReg.EXE op uit. Die zet je weg in bv. map Disk6.ChkReg.
Dan weer formatteren als 1.44MB diskette & kopieer je Disk1 erop.

Daarmee start je de computer met het beschadigde register op, even in de BIOS USB als eerste in de Opstartvolgorde zetten, Instellingen opslaan & afsluiten.

Als die computer om Diskette 2 vraagt, wissel je weer even van computer, formatteer, kopieer Disk2, etc.., & voor Disk 6 gebruik je dus Disk6.ChkReg (of je hebt toch 6 USB-sticks).

In het Optie-menu kies je dan "R", ChkReg doet naar beste kunnen het werk, & vraagt na voltooing om de diskette te verwijderen & de computer te herstarten.

Als het goed is werkt de computer daarna weer normaal. Ok, bij een gecorrumpeert register weet je dat nooit helemaal zeker, deze methode is alleen bedoeld om Windows 2K/XP weer werkbaar te maken.

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=8030
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=20068

Tip: Start als het nog kan op met Hiren's Boot CD, & kopieer alles in C:\WINDOW\System32\config naar een secundair, extern opslagmedium. Mocht er dan iets heel ernstigs gebeuren, kopieer je daarvanaf het hele register in een keer terug (naar de datum waarop die backup is gemaakt, maar ach).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan