systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
183
Hallo, Sinds een paar dagen zijn soms mijn systeemherstelpunten opeens weg. En als er nog staan en ik wil naar een eerdere status herstellen kan ik dat niet. Als ik dus dat herstelpunt aanklik en dan volgende, kom ik bij alles in rood waar staat welk herstelpunt ik wil hebben en als ik dan op volgende klik gebeurt er niks meer.

En ik heb nog een ander vraagje. Als ik bij skype aanvink dat ik skype tegelijk met windows wil opstarten, komt dat vinkje er staan en dan klik ik op opslaan, maar even later is het vinkje weer weg.

Weet iemand raad?
 
Hoi,
Waarschijnlijk ben je getroffen door een virus of anderszins, scan eens met Mbam op malware (link in m'n handtekening).
Heb je toevallig Ccleaner dan kijk onder de tab gereedschap>systeemherstel of je de herstelpunten wél ziet.
Overigens als je door een virus bent getroffen is de kans groot dat je herstelpunten ook zijn besmet, dat is niet altijd het geval. Bij jou zijn ze niet meer zichtbaar dus er is een kleine kans dat ze niet besmet zijn.
Controleer of je Mbam kunt downloaden en installeren, als dat niet het geval is dan weten we genoeg en helpen je dan verder.
Scan, na installatie, evt.in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
 
Laatst bewerkt:
:confused: Blijkbaar met groote schoonmak bezig was je, en herstelpunten heb je errgens mee verwijdert en misschien zelf's Systeemherstel uitgeschakeld ?? enz..enz.. nu moet je controleren of systeemherstel niet toevallig echt uitgeschakeld is:confused: ( kijk screenshot ! ) ..
SYSHERS.jpg
 
Hallo, Bij Ccleaner zie ik de herstelpunten wel. Mbam heb ik al op mijn machine geinstalleerd en ik heb de volledige scan laten draaien, maar die geeft geen fouten. Kan nog steeds niet het geselecteerde herstelpunt herstellen.

Ik zie systeembeveiliging van C niet staan. Heb een printscreen bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Systeemherstel.png
    Systeemherstel.png
    51,3 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
TS heeft systeemherstel toch al ingeschakeld (zie bijlage).
 
Ik denk dat je de herstelpunten die er nu staan niet meer kan gebruiken,ik zou systeemherstel uitschakelen en dan de pc opnieuw opstarten dan weer systeemherstel inschakelen en een herstelpunt maken.dan zal het wel weer werken.
 
Zoals ik ook zei herstel punten zijn waarschijnlijk per ongeluk verwijdert, en nu is enige oplossing zoals ook maikel9 zei zelf een herstel punt maken ( na her-start ! ) en zal waarschijnlijk werken ..
 
Haaaaaaaaaaaa, Wat fijn dat jullie allemaal meedenken.

Heb dus systeemherstel uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Dan krijg je automatisch een herstelpunt: controlepunt van het systeem. Toen heb ik zelf ook nog een herstelpunt gemaakt. Gekeken bij Ccleaner en daar staan de twee herstelpunten. Toen heb ik de pc afgesloten en weer opgestart. Ben naar systeemherstel gegaan en wilde de pc weer terugzetten naar eerste herstelpunt: controlepunt van systeem, maar ik kom niet verder dan herstellen naar controlepunt van systeem en als ik dan op volgende klik gebeurt er niks. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Herstelpunt_bevestigen.png
    Herstelpunt_bevestigen.png
    92 KB · Weergaven: 56
Hallo, Ja dat had ik al geschreven; er was geen fout. Ik las ook nog ergens dat je bij system volume information moest kijken. Dat heb ik gedaan maar die map is leeg.
 
Haaaaa Mik, Microsoft Security Essentials. Maar ik scan ook nog wel eens met: Spybot, SuperAntiSpyware, Mbam, Stinger.
Ik heb gekeken bij de link die je opgaf. Heb beide programmas geinstalleerd en gedraaid en heb de logfiles bijgesloten. Van Hitmanpro kan ik de logfile niet bijsluiten; is geen geldig bestand. Maar er waren geen fouten.
Heb pc opnieuw gestart, maar geen veranderingen. Heb vraagje: Kan ik met de windows cd een herstel installatie doen en hoe moet ik dat doen.
 

Bijlagen

  • attach.txt
    9,6 KB · Weergaven: 43
  • dds.txt
    17,3 KB · Weergaven: 19
Heb even gekeken. Maar dat is een systeemherstel voor Windows XP Professional. Geldt hetzelfde voor Windows XP Home edition?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan