Systeemherstel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlankhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
193
Het lukt maar niet om systeemherstel te gebruiken, steeds krijg ik de melding fout 0x81000203. Weet iemand hier iets op?
 
Kijk of in de logboeken of er een foutmelding wordt weergegeven.
Download dit script.
Er zal een logbestand in dezelfde map als waarin je dit script uitvoert: eventlog.txt gemaakt worden.
Post dit log
 
Wil je nu een herstelpunt gaan gebruiken of wil je het laten werken?
Bij de laatste zou je systeemherstel uit kunnen zetten en na een reboot weer aan.

Als je erop googled vind wel veel geneuzel via .com sites maar alleen over of de shadow copy service aanstaat heb je wat aan.
 
In de logboeken staan wel 78 fouten, maar wat doe je eraan. Wat de tweede antwoord betrefr, ik wil het weer laten werken.
 
Combineer [windowstoets & r] → typ eventvwr.msc
Klk op Aangepaste weergave maken. Klik op Bron
Kies System Restore. Klik op OK
Noem deze systemrestore-overzicht
Klik op Gebeurtenissen in aangepaste weergave opslaan als
Noem deze sysrestoreoverzicht.evtx en sla deze op je bureaublad op.
Kies voor Weergave-informatie voor deze talen: Nederlands & klik op Ok.

Post deze log als bijlage in je volgende reactie
 
Kun je het programma via deze download verwijderen? In de regel moet je kiezen voor Verwijderen in plaats van Wijzigen/Repareren.
 
Tune-Up Utilities is (net zoals bijna alle programma's die beweren de computer sneller en stabieler te maken of automatisch alle fouten op te lossen) in feite gewoon een registercleaner. Registercleaners zijn het moderne equivalent van de kwakzalver die op de markt z'n wonderdrankje aansmeert: er wordt vanalles beloofd maar er kan niks worden waargemaakt. Het enige resultaat dat dit soort programma's is dat het hele register om zeep wordt geholpen, waardoor niets meer goed functioneert. Kort gezegd kan je deze programma's dus beter niet meer installeren. Vaak worden zelfs voor de beveiliging van Windows kritieke registersleutels verwijderd, dus blijft men met een onveilig of instabiel systeem zitten. Een herinstallatie van Windows is dan meestal de snelste en beste oplossing.
 
Lol, auto inruilen omdat je een lekke band hebt?

Probeer eerst die oplossing eens uit de gegeven link.

Nieuwe install, opstarten met de windows DVD.
 
Hier heb ik niks aan. Ik heb namelijk Windows 8.1. Na alle herstelschijven geprobeerd te hebben. De PC start er niet mee op.
 
Die dingen heb ik al geprobeerd, is ook niet gelukt. Je hebt er namelijk een herstelmedium voor nodig. Ik heb een herstel medium op een externe schijf, die doet het ook niet.
 
Hallo Lange Pier,
Systeenherstel wilde ik alleen gebruiken om b.v. een paar dagen terug te stellen. Ik heb geen dvd om een verse installatie te doen. Windows 8.1 werkt verder normaal. Dus ik ben niet van plan het hele zaakje terug te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan