Systeemherstelpunt Win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papacharlie

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2014
Berichten
16
Is het mogelijk om in win 8.1 één of meerdere dagen de computer terug te zetten, zoals dit vroeger mogelijk was in win 7 en vooral zonder bestanden of programma's opnieuw te moeten installeren.
Indien ja, hoe moet ik dit doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij zoeken in windows 8.1 ''Vernieuwen'' invoeren. Daarna staat er : Uw pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op uw bestanden.

Volgens mij zoek je dat ?
 
Ja, dit systeem heb ik vroeger al eens toegepast, inderdaad mijn bestanden waren blijven staan, maar al mijn persoonlijke programma's waren van de computer verdwenen en heb ik volledig terug moeten installeren. Ik zou niet graag dit een tweede maal meemaken en vooral niet omdat er meerdere progs bij zijn die maar een bepaald aantal keer kunnen worden geïnstalleerd.
 
Systeemherstelpunt terugzetten

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, gebruikt u systeemherstel vanuit Windows.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.


Bron:
http://www.seniorweb.nl/artikel/54930/problemen-oplossen-met-systeemherstel-windows-8-1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan