Systeemherstelpunten verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik ben sinds vorig weekend na de nodige problemen helemaal "schoon" begonnen. Om te voorkomen, dat er weer conflicten zouden kunnen ontstaan tussen programma's, heb ik bij de installatie van elk programma een systeemherstelpunt aangemaakt met de naam van het programma. Ik zie nu echter, dat XP alleen nog de systeemherstelpunten van gisteren herkent. Weet iemand hoe dat kan en of ik die herstelpunten nog terug kan halen? Als dat niet kan, is dit onderdeel van XP niet betrouwbaar?
 
Ik heb geen waarschuwing gekregen, dat er gebrek aan schijfruimte zou zijn, maar er is wel één partitie, die propvol zit. Het zou de reden kunnen zijn, want voor die partitie stond Systeemherstel ook aan. Ik ga het aanzien, maar heb er wel van geleerd, dat ik Systeemherstel ook in gebruik had voor partities, waar dat helemaal niet voor hoeft. Dank voor zover!
 
Ik heb het 2 weken aangezien, maar de door mij aangemaakte systeemherstelpunten worden niet vastgehouden.:(
 
Hallo Maarschalk Het Hof:)

Ik had voorheen ook zulke rare problemen met systeem herstel en me helemaal het apezuur gezocht.

Uiteindelijk bleek het een moederbord probleem te zijn die niet meer goed geconfigureerd was met SP1 of SP2.

Dit heb ik toen ondekt door te snuffelen met Everest daar werdt aangegeven dat mijn chipset een update nodig had. Kwan zo bij Compaq support terecht en via Compaq weer bij HP en kreeg ik bij HP weer updates voor mijn Intel "insite en nog veel meer al bij al zo'n stuk of 15 updates:8-0:
Op die support/download site stond dus ook een Fix voor een bij hun reeds lang bekend System restore probleem:rolleyes:

Het was dus een hele omweg en nergens anders ook maar een vermelding hierover kunnen vinden..(alsof ze het extra doen)

Dus ga eens zoeken bij de fabrikant van uw computer, wie weet.. :thumb:

(Het zou natuurlijk helemaal het einde zijn als u de zelfde kast hebt als ik)FIX
 
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb het geprobeerd, maar wat ik verwacht had: er wordt geen update geadviseerd. Het zou ook vreemd zijn geweest, want zoals ik schreef ben ik geheel "schoon" opnieuw begonnen en daaarin heb ik alle updates en upgrades gedaan, die mijn systeem nodig had.
 
Laatst bewerkt:
oké was maar zo'n ingeving..
Maar Microsoft voorziet u alleen maar van Windows gerelateerde updates.
Voor updates van de hardware zo als moederbord, video en geluidskaarten enz. meestal niet, dat doet dus de hardware fab...
Vandaar...:thumb:
 
Wat wel eens wil helpen, schakel systeemherstel uit en start de pc opnieuw op, zet vervolgens het systeemherstel weer aan.
Bij deze handeling gaan dus wel alle voorgaande herstelpunten weg, maar in jou geval is dat niet erg, omdat je deze toch niet hebt.

groetjes speedtouch
 
Geplaatst door GooglingGonzo
oké was maar zo'n ingeving..
Maar Microsoft voorziet u alleen maar van Windows gerelateerde updates.
Voor updates van de hardware zo als moederbord, video en geluidskaarten enz. meestal niet, dat doet dus de hardware fab...
Vandaar...:thumb:

Ik bedoelde met aanbevolen updates de updates, die door Everest werden geadviseerd.
 
Geplaatst door speedtouch
Wat wel eens wil helpen, schakel systeemherstel uit en start de pc opnieuw op, zet vervolgens het systeemherstel weer aan.
Bij deze handeling gaan dus wel alle voorgaande herstelpunten weg, maar in jou geval is dat niet erg, omdat je deze toch niet hebt.

groetjes speedtouch

Ik heb dat gedaan en ook dit ga ik weer even aanzien. :thumb:
 
heb m'n eigen gemaakte systeemherstelpunten vanaf 9 januari nog, dus ik denk inderdaad dat dit de oplossong was. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan