Systeemkopie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordwillo

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
25
Hallo,

Mijn laptop heeft een C-partitie met windows erop, en een D-partitie met data.
Ik had graag van men C-partitie een image gemaakt om in het geval van een crash zonder al te veel problemen de computer opnieuw te installeren. Ik heb reeds een exterene HD om de backup op op te slaan. Op die HD stond er al wat data(films, muziek, schoolbestanden). Door het uitvoeren van de windows-backup op die externe HD(wat bovendien niet gelukt is, foutcode:0x8007045D) ben ik die data kwijt... Daar heb ik mij al bij neergelegd.
Maar als ik nu een systeemkopie en data op dezelfde HD wil opslaan is het dan noodzakelijk de externe HD in partities op te splitsen (Ik zou er eventueel ook systeemkopieën van een andere windows 7-laptop en een XP-desktop op opslaan)? Want ik wil de data ook draagbaar hebben zonder dat ik verplicht ben als in 1 maal terug te zetten(zoals dat gebeurt met backup software).

Ruimte genoeg op de externe HD (2TB). nu met foutencontrole de HD aan het controleren.

Na wat googlen heb ik ontdekt dat de windows-tool blijkbaar niet feilloos is, ik ben onder andere op deze gratis tool gebotst http://redobackup.org/. Iemand hiermee ervaring? Worden alle drivers ook gebackuped in een systeem-kopie?

alvast bedankt

mvg

Jord
 
Hoi,
toevallig is dat een aanbeveling die hier in m'n handtekening staat ( Must Have...).
Ja er wordt een volledige Image gemaakt incl. drivers. Heb zelf ook een image weggeschreven maar nog niet teruggezet. Ga dat komende week wel testen op m'n experimentele pc, maar die moet ik dan ff van boven halen. Zal je iig laten weten of het gelukt is met dat terugzetten. Je hoort er nog van!
 
En enig idee over de noodzaak tot het maken van partities op de externe HD? want ik wil de data op deze HD ook mapje per mapje, ofzelfs bestand per bestand kunnen gebruiken(bijvoorbeeld om aan te sluiten op een HD-tv met usb)
 
Ik heb zelf op mijn externe HDD verscheidene partities gemaakt waaronder een MuziekPartitie waar alle muziek op gebackupt is (+/- 80GB). Daarnaast heb ik een partitie waar alle gedownloade software op staat. De "noodzaak" of het gemak is dat je zo een makkelijk overzicht hebt en niet onnodig hoeft te zoeken in mapstructuren e.d. De muziekpartitie ziet er exact hetzelfde uit als op m'n pc. Als mijn HDD van m'n pc het begeeft en ik doe een herinstallatie b.v. hoef ik maar een zelfde partitie aan te maken en het hele zaakje terug te kopiëren.
 
foutmelding bij maken systeemkopie

ik krijg telkens de volgende foutmelding als ik probeer een systeemkopie te maken. De externe HDD is gloednieuw. Heb ze al gecontroleerd op fouten en geformatteerd: zonder resultaat. iemand raad?

2eokxuh.png
 
update: partitie die ik wil gebruiken geformatteerd, maar nu zonder de 'snel formatteren optie'. Resultaat: zie foto :evil:
 
niemand die weet hoe dit kan opgelost worden?
Ik zou echt graag een systeemkopie maken, want onlangs laptop volledig moeten herinstalleren en dat wil ik in de toekomst toch vermijden. Maar om de één of andere reden wil het maar niet lukken(redobackup en todobackup lukken ook niet, ze kunnen beiden niet overweg met mijn ext HDD).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan