Systeemkopie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dualfoot

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2010
Berichten
22
Hallo,

Ik was vandaag van plan om een systeemkopie van mijn c-schijf te maken. Hij zou in totaal 152gb groot worden. Tijdens het maken van het systeemkopie ging het telkens fout, ik kreeg als error dat er iets fout was met de externe hdd (foutcode: 0x8007045d). Dus ik heb even op die foutcode gegoogled en op diverse website kwam ik telkens uit op beschadigde clusters. Nadat ik dit wist heb ik een chkdsk /r uitgevoerd op mijn externe hdd, hierbij liep hij vast bij stap 4 van de 5. Hij vond dan een beschadigde cluster maar kon hem op een of andere manier niet repareren omdat er te weinig ruimte was. Op dat moment was er ongeveer 325gb vrij. De systeemkopie die erop stond was 138gb groot dus hij is nog niet helemaal compleet,

325gb is toch meer dan genoeg om een cluster te repareren?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
 
Hoi,
een systeemkopie zou ik het niet willen noemen, 152 GB. Het lijkt me meer een kopie van je hele schijf. Je hebt natuurliijk alles gewoon op C: staan en geen aparte dataschijf/partitie. Sla zoveel mogelijk data (foto's, video's en andere persoonlijke data) op naar je externe schijf en maak van dat wat overblijft (20-30 GB) een echte systeemkopie/image.
Maak evt. een datapartitie aan en maak van je C: +/- 50 GB.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik ga het vanmiddag uitproberen. Ik hoop dat het dan wel lukt. Jullie horen wel of het gelukt of niet gelukt is!
 
Ala je gratis image software zoekt....
Klik dan op de onderste link in m'n handtekening, heb het zelf getest en het is eenvoudiger dan de dure betaalde software! Werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan