systeemstart met probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

island

Verenigingslid
Lid geworden
27 dec 2000
Als ik mijn PC met Windows XP start dan gebeurt het regelmatig dat ik een zwart scherm zie met de tekst:
'Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_'
(ik heb de tekst letterlijk met hoofdletters en al overgenomen).

Als ik dan op 'reset' druk start mijn systeem zonder problemen op.

Deze tekst is fake en moet dus via het een of ander programma op mijn pc geland zijn.
Ik heb geen idee hoe ik dit kan verwijderen.

Kan iemand helpen?

Je kunt proberen Hitman eroverheen te laten lopen, misschien dat het helpt, en het is sowieso niet verkeerd dit regelmatig te doen. :rolleyes:

Babidi zei:
Je kunt proberen Hitman eroverheen te laten lopen, misschien dat het helpt, en het is sowieso niet verkeerd dit regelmatig te doen. :rolleyes:

Hitmanpro is wel degelijk verkeerd, kan bestanden verwijderen die noodzakelijk zijn voor de juiste werking van windows.

Beter is adaware en spybot zelf te installeren en te laten scannen, evt ook nog scannen met ewido.

Laatst bewerkt:
Heeft niets met windows te maken, maar volgens mij start de harde schijf fysisch niet snel genoeg op.

Daarom zijn er in bepaalde bios' een instelling mogelijk een Hard disk drive delay opgeeft. Probeer 3s in te stellen.

Ik heb Spybot en Adaware laten lopen maar dat verhelpt het gesignaleerde probleem niet.
De bios is voor mij abacadabra, dus dat laat ik maar liever.

island zei:
Ik heb Spybot en Adaware laten lopen maar dat verhelpt het gesignaleerde probleem niet.
De bios is voor mij abacadabra, dus dat laat ik maar liever.

Kan je me de volgorde van boot vertellen?

Zoals: Beep - biosscreen of logo - windows xp logo - melding of Beep - biosscreen of logo - melding

Opstart met zwart scherm met bovengenoemde tekst.
Kan dan niets doen, alleen 'resetten' laat pc opnieuw opstarten.

Zwart scherm met tekst komt dan niet meer, maar wel een scherm met een soort reclametekst voor American Drives. Dit scherm gaat gepaard met een harde beep.

Klik ik dan F1 dan gaat dat scherm weg en heb ik nergens meer last van tot....................ik de volgende dag mijn pc weer opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan