systeemtijd van slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajdenbutter

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Telkens als ik opstart, (XP) staat mijn systeemtijd weer op december 2001 en de tijd om 23:00. De batterij heb ik pas vervangen. Ik heb het net getest: het gebeurt ook als ik mijn systeem opnieuw opstart. De stekker is er dan vanzelfsprekend NIET uit geweest. Wij heeft de gouden tip?:confused:

Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel de tijd en datum in het Bios goed gezet en "Save and exit" gedaan?

Dan is hier je kan om eens in het BIOS te duiken en kijken hoe de tijd in het BIOS staat. Zowiezo moet je altijd de stekker er uit halen als je een batterij gaat vervangen, de kans op kortsluiting is bijzonder groot.

Leeg batterijtje gekocht of de RTC is kaduuk, overigens zet de windowstijd die bios tijd ook goed, dat is namelijk die RTC die in de bios wordt ingesteld, een bios flash zou eventueel ook nog kunnen helpen, al vrees ik met groten vrezen.

Dat dacht ik ook, dat windows ook de systeemtijd aanpast. Het blijft zeer raadselachtig. Wat is trouwens een BIOS flash??

Laatst bewerkt:
Heb je nu wel inmiddels zelf de tijd en datum in het Bios aangepast? Dit is namelijk de makkelijkste manier om de kijken of je probleem daarna opgelost is.

Dat is weer een ander probleem. Ik kan op elke knop drukken bij het opstarten: esc, F1, del, maar de BIOS komt geeneens te voorschijn!

Kijk eens tijdens het opstarten of je Setup ziet staan met daarachter het goede antwoord.
Meestal is dit F8, F2, F10 of op Del

Of nog eenvoudiger zoals eerder gezegd, pas gewoon je systeemtijd aan en start opnieuw op.

Of nog eenvoudiger zoals eerder gezegd, pas gewoon je systeemtijd aan en start opnieuw op.

Bij opstarten geeft hij aan: op DEL drukken. Dat doe ik (1000 keer inmiddels), daarna komt er vliegensvlug: op F1 drukken voor de setup en op F2 om gewoon door te gaan. Een keuze heb ik niet: F1 levert niets op, het systeem gaat gewoon starten. Systeemtijd aanpassen is in de BIOS dus gewoon onmogelijk. Iemand nog een tip????:confused:

Nogmaals, gewoon IN Windows de systeemtijd en -datum aanpassen, rechts onder in de taakbalk, en dan opnieuw opstarten!!!!!

Bij opstarten geeft hij aan: op DEL drukken. Dat doe ik (1000 keer inmiddels), daarna komt er vliegensvlug: op F1 drukken voor de setup en op F2 om gewoon door te gaan. Een keuze heb ik niet: F1 levert niets op, het systeem gaat gewoon starten. Systeemtijd aanpassen is in de BIOS dus gewoon onmogelijk. Iemand nog een tip????:confused:

Probeer eerst wat mrmusic zegt.
En misschien toch nog een vraag van mij: Druk je 1x op DEL of hou je hem ingedrukt ?

Tja, kan natuurlijk altijd zijn dat windows die tijd in de bios niet goed zet, alhoewel mij dat sterk lijkt.

Kijk eens of je een F-Lock toets op je multi-media tokkelbord hebt.

Als er F1 voor de setup staat, dien je die ook te gebruiken, del werkt dan ook niet.

Reacties

Beste Forumleden,

Ik ben blij met al jullie reacties, heb ze allemaal uitgeprobeerd, maar helpen doen ze helaas niet! :(:(:(

Bij opstarten weigert het systeem om in de BIOS te laten kijken. Het geeft aan dat ik op 'DEL' moet drukken, daarna dat er iets gewijzigd is en dat ik F1 moet drukken om in de setup te komen. Beide lukken niet. Het systeem gaat onverstoorbaar verder.

Systeemtijd rechts onderin veranderen en dan opnieuw opstarten heeft ook geen effect. Jammer en vervelend.

Mijn systeem start wel op met het startscherm van mijn (ASUS) moederboard. Ik dacht: als ik dat uit kan zetten, heb ik wellicht meer tijd om in de BIOS te komen.

Heeft er nog iemand een (gouden) tip?

Albert-Jan

Wie o wie : BIOS

• Mijn BIOS is op geen enkele wijze te benaderen.
  • Mijn systeemtijd gaat steeds teru bij 'af'.
  • Vanaf CD-rom opstarten lukt niet meer.
  • Computer werkt verder naar behoren.

Ik ben bang dat dit een hardware probleem is, maar weet niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan