Systeemwerkset, schijfopruiming werkt niet volledig !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Systeemwerkset, schijfopruiming wordt in principe uitgevoerd voor
alle opties, behalve voor de optie 'oude bestanden comprimeren'.
Als ik een vinkje bij oude bestanden comprimeren plaats,
wordt de run niet uitgevoerd.
Is het mogelijk Systeemwerkset (en dus ook schijfopruiming) opnieuw te installeren ?

Krijg je dan ook nog een (fout)melding o.i.d. als je dat probeert te doen?

Bezig met opruimen van : 'Oude bestanden comprimeren'

Nee, de volgende (zie bijlage) box blijft op het scherm staan en er gebeurt
gewoon verder niets. Kan ondertussen wel, als ik wil, met de PC werken.

Bijlagen

• Schijfopruiming.JPG
    Schijfopruiming.JPG
    12,8 KB · Weergaven: 47
Nee, de volgende (zie bijlage) box blijft op het scherm staan en er gebeurt
gewoon verder niets. Kan ondertussen wel, als ik wil, met de PC werken.
Heb je gedaan wat ik eerder aangaf, dit dus.

Ja, behalve het 'gerommel' in de registry.

Ja, behalve het 'gerommel' in de registry.
Ja maar dat hoort er wel bij, het is één geheel. Voordat je het register in duikt is het verstandig om er een back-up van te maken. Of .... is het probleem nu opgelost?

Als je nog geen back-up hebt gemaakt, kan je dat zo doen, zonder gebruik te maken van een appart programma:

Start, Uitvoeren en typ regedit en ga naar Bestand, Exporeren, en geef het een naam en opslaan maar.

Note: Be patient. Analyzing the drive can be a lengthy process depending on drive size and contents.

Once the drive analysis is complete a list of file categories will be presented for your selection.

http://www.theeldergeek.com/disk_cleanup_utility.htm

Geduld hebben dus, kan lang duren..
Ik heb nog nooit mijn schijf laten comprimeren, als ik er een vinkje zet bij "Schijf comprimeren" "C:\met alle Sub containers" dan geeft hij ook aan dat dit 24 uur en minuten moet scannen op 65 gig..

Maar eigenlijk heb je die functie niet echt nodig en worden alleen maar bestanden gecomprimeerd die je weinig of nooit gebruikt.. Dat betreft dus hoofdzakklijk oude log bestanden en zo en of misschien wat image bestanden, veel plaats zal je daar niet vrij mee krijgen..

Heb je grote bestanden opgeslagen die je zelden gebruikt en als die worden gecomprimeerd zal het openen van deze bestanden/mappen langer duren dan normaal omdat windows deze eerst moet decomprimeren.. Je kan het vergelijken met het openen/uitpakken van grote zip bestanden...

Aan u de keuze.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan