System backup maken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Het lukt me niet om een systeem backup te maken op een externe (NAS) schijf
Hij start wel maar vlak voor het einde geeft hij een foutmelding 08007002
 
Andre,

Voor zover ik het een beetje snap verschillende suggesties uitgeprobeerd maar het wil niet

Chris
 
Lees ik nou verkeerd in die links van andre@home dat de backup gelukt is, maar een paar bestanden/mappen niet zijn meegenomen? Dus (schatting) dat 99% van de bestanden netjes gebackupped is?

Tijs.
 
Melding: De laatste backup is mislukt.
En dan in sub-menu: het systeem kan bepaalde data niet vinden met foutcode 08007002.
 
Dat lijkt sterk op een van de fouten uit de links, dus heb je dat al nagelopen?
Welke ook al weer?
Microsoft zelf schrijft daar dat verborgen mappen nog wel eens een probleem opleveren, zeker als ze aan de Bibliotheken toegevoegd zijn.
Dus loop de instelling van de mappen na die je backuppen wilt of er zoiets plaats vindt.
Voer ook nog schijfcontrole uit, je weet maar nooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Andre,
Ik ga het eens beter bestuderen. Het is voor deze PC niet zo vreselijk belangrijk. De echt belangrijke documenten heb ik toch wel extern gesaved. Bij een totale crash installeer ik alles wel weer opnieuw.
Bedankt zover voor de adviezen.

Chris
 
Ik neem aan dat na de 'mislukte' backup ook te kiezen is voor "View skipped files" (of de NL variant ervan).

Geef daar eens een schermafdruk van (of type over wat daar gemeld wordt als 'overgeslagen').

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Veel meer staat er niet anders dan: (Duitse Windows)
Die letzte Sicherung wurde nicht erfolgreich ausgefuhrt
Das System kann die angegebene Datei nicht finden.
en dan de Fehlercode 0x80070002
 
Mogelijk staat in Logboeken meer informatie rondom de gemiste mappen/bestanden van de backup.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Kijk in Windows Logboeken -> Applicatie en Windows Logboeken -> Systeem rondom de tijd dat de backup 'klaar' was.

Tijs.
 
Tijs
Ik heb -WindowsBackup.etl- log files gevonden maar daar kan ik verder niets mee

Chris
 
WAAR heb je die gevonden? Onder Windows Logboeken of als 'los bestand'?
Een 'los .ETL bestand zou je vanuit Logboeken moeten kunnen openen: Rechtsklik op Logboeken in het linker deelvenster en kies voor Opgeslagen logboek openen

Heb je echter het bestand al opengehad en er geen nuttige informatie uit kunnen halen, dan houdt het voor mij op. Ik heb dan geen tips meer.

Tijs.
 
Via Windows explorer:
C:\Windows\Logs\WindowsBackup
Maar kan deze niet openen
 
Niet op de manier die ik aangaf?? Dat is vreemd, want .ETL is een formaat dat Logboeken kan lezen.
Mogelijk is die .ETL al standaard geopend in Logboeken. Kijk in Logboeken dus eens overal rond (klik alles open etc.)

Tijs.
 
Tijs,

eventvwr.exe heb ik gevonden maar verder moet ik even een paar dagen afhaken wegens andere verplichtingen.
Donderdag meld ik me wel weer.
Bedankt zover.
Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan