system battery voltage is low

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esschie

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Hallo,
Mijn moeder heeft een DELL PC van bijna 4 jaar oud. Ze haalt vaak de totale stroomvoorziening van de PC en haar PC geeft bij opstarten de melding System Battery Voltage is Low. Wat kunnen we daar mee? Als je op F1 drukt dan gaat het wel goed, maar ja, lijkt me niet de bedoeling. Ik ben niet zo technisch aangelegd en op het forum vind ik nog niet wat ik zoek. Wie kan helpen?
Groetjes
Esther

Hoi,

Op het moederboard (de grote printplaat in de kast) zit een batterij'tje. Een plat rond celletje van +/- 1,5 cm doorsnee. De melding die je krijgt geeft aan dat dit batterijtje leeg is en vervangen dient te worden.

Op dit moment is het verstandig om de pc onder spanning te laten staan zodat niet je bios gereset wordt. (kan soms lastig zijn om deze in te stellen)

Dus als je geen handige harries, jonnies, of wie dan ook kent dit dit klusje kunnen klaren, dan even een lokale computerboer opzoeken en vragen of die dit voor je kan uitvoeren. (is meestal een paar minuten werk)

gr. robbie32

Meestal is dit inderdaad de bios batterij. Type: CR2032. Kost maar een paar euro, en veel supermarkten hebben deze. Anders de fotozaak of de computerwinkel.
Als je de batterij vervangt, probeer dat dan binnen 20 sec. Dan is de kans groot dat de bios instellingen bewaard blijven.

Als je nu de pc uit zet, laat dan de stroom erop staan.

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Er was al wat met de bios aan de hand denk ik want de systeemdatum stond ineens op 2004. In de bios heb ik dit weer aangepast, maar verder kom er maar niet aan want ik heb er de ballen verstand van. Softwarematig lukt het wel, maar rommelen met de hardware doe ik liever niet. Ik zal de PC binnenkort meenemen naar een computerboer in de buurt.
Groetjes
Esther

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan