System/CPU upgraden voor Battlefield 3 online en live recorden met fraps

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als je naar onder scrollt dan zie je dat er geen verschil is tussen de i5 2500k en de i7 2600k.
Welke videokaart heb je en op welke resolutie speel je?
En waarover zijn we nu juist bezig :)?

@sander
Ik wil helemaal niet eigenwijs over komen, dus mijn excuses als dit het geval is. Maar er worden door mensen verschillende punten naar voren gebracht en dan moet ik voor mezelf gaan beslissen wie het helemaal bij het juiste eind heeft. Daarnaast wil ik het ook zelf zo goed mogelijk begrijpen en daarom ben ik kritisch en stel ik vragen.

En ik je verhaal ook wel, maar ik heb dus getest wat je zei met medium en low video instellingen en daar van zakt mijn CPU niet. Bovendien heb ik de graphics in BF3 op automatisch staan en ik neem aan dat dan de instellingen gekozen worden die je video kaart aan kan!? Lijkt mij het meest logische, maar misschien zit ik er naast.

Als de conclusie is/was dat het aan mijn grafische kaart ligt, dan wil ik dat best aan nemen. Ik ben echter wel tevreden met de graphics, dus ik zou in principe geen nieuwe videokaart kopen om het spel op ultra te kunnen spelen. Weet jij misschien ook nog welke level cache het belangrijkste is om naar te kijken? Want misschien overweeg ik dan toch om te upgraden naar een i7 of iig een processor met meer cache geheugen. Mochten meer mensen beamen dat dit het probleem/de oplossing zou kunnen zijn.

Met een Nvidea 450 GTS 1 GB. kan ik BF 3 ook op max settings zetten. Hele mooie graphics enzow. Maar vraag dan niet naar mijn FPS. Simpel gezegt er zit ook een soort van processor op je videokaart, die gebeurtenissen berekent ect.
Waarschijnlijk is die bij jou te laag en dat stukje extra haalt hij bij je processor. Waardoor je ingame prestaties weer kunnen haperen als je een CPU intensief Programma "Fraps" erbij aanzet.

http://www.overclock.net/t/1155536/bf3-graphic-settings-help-fraps
Hier hebben ze het zelfs over een 560 TI, die het ook niet aan kan.

Waarschijnlijk de oplossing: You'd need more RAM and possibly another 560ti to fully solve the problem. In jouw geval de HD 6870 "16GB ram kan wonderen doen"
Maar begin eerst maar met je videokaart en kijken of je er nog last van hebt.

PS: Maak niet uit dat je eigenwijs bent. Ben het zelf ook :P
Tevens niet alles geloven wat op het internet staat. Misschien is het wel gepost door iemand van 10 "Dat het je processor is", dat weet je niet?

Laatst bewerkt:
@subplayer
ik snap even niet helemaal wat je bedoelt nu?
ik speel iig op 1920x1080 en ik heb een Sapphire Radeon HD6870 - 1GB

en die lijst die daar staat gaat over de frames en niet het CPU verbruik, anders zou de i7 920 (40% verbruik) boven de AMD FX-8150 (46% verbruik) moeten staan en dat staat ie dus niet
en het bevestigd ook wat stratoer zegt, want die heeft die i7 2600K en heeft idd n verbruik van 30 - 35% en dezelfde grafische kaart als mij

Laatst bewerkt:
16GB werkgeheugen zal niks doen oplossen BF3 gebruikt hoogstens 5GB wat hij nodig heeft is extra Vram (video geheugen)
2GB totaal voor 1080P wil je hogere resoluties gamen dan moet je naar een kaart met 4GB vram gaan kijken

2 GTX560TI in SLI kunnen dit spel ook niet op ultra settings spelen omdat dan het video geheugen gemirrord word je houd dus in feiten nog steeds 1GB vram over
en dat is en blijft niet genoeg om BF3 op 1080P ultra settings te kunnen spelen!

Laatst bewerkt:
Ok, nu even alles op een rijtje.
-Je hebt nu een i5 2400.
Deze is een i5 3450 die 15% slechter is, maar het verschil in games is verwaarloosbaar dus als je betere prestaties in games wil dan moet je je gpu upgraden.
Zelfs al gebruik je Fraps met het recorden, het maakt bijna niets van verschil.
De bottleneck is dus de gpu, heel dit topic is dus compleet overbodig en eigenlijk ook wel belachelijk.
+gebruik geen fraps maar dxtory, dat heeft vele voordelen.
Verbruik van een cpu moet je niet zo bekijken.
Het is niet omdat je cpu zwaar belast wordt dat die slecht is, kijk naar mijn i5 3570k (enkele posts geleden).
Als je nog vragen hebt stel deze gerust, maar stel niet alles 10 keer.
Die HD 6870 is geen echte high-end kaart meer dus daar zit je bottleneck

@subplayer
de reden dat ik over door blijf gaan is om dat er tegenstrijdige dingen worden gezegd
ik wil best aannemen wat je zegt, maar hoe komt het dan dat bijv stratoer met een i7 processor maar wel dezelfde grafische kaart een CPU usage heeft van 30 - 35 %?
niet dat ik dadelijk een high end video kaart koop en dat mijn CPU usage dan nog hetzelfde is
en ik heb eerlijk gezegd nog niks gelezen wat dit volledig ontkracht

en jij zat met je 3570K toch ook op een CPU usage van 80%? de screenshot was een beetje klein dus ik kon het niet goed zien
ik had nog gevraagd of het klopte wat ik zag

En hoe kan het dan dat als ik mijn video instellingen op low zet mijn CPU usage niet daalt? Daar is mijn video kaart toch nog wel goed genoeg voor? Als je deze vragen concreet kunt beantwoorden neem ik graag van je aan dat het de video kaart is. Maar ik wil graag zeker zijn voordat ik een dure aankoop ga doen. Ik denk dat je dat wel kunt begrijpen?

bedank voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het probleem met je pc eigenlijk niet en je staart je een beetje blind op die cpu usage.
En de cpu usage zal grotendeels hetzyelfde blijven op gelijk welke instellingen. De cpu en de gpu gaan zo ver als ze kunnen.
Edit: Enkele posts geleden was ik verkeerd. Frostbite 2 ondersteunt tot 8 threads, dus dat is de reden waarom de i7 minder belast wordt.

Laatst bewerkt:
als het goed is heb ik m morgen in huis
ik heb m besteld bij een webshop ;)

dat ik een beetje lastig was :P
maar nu snap ik het tenminste ook en dat vind ik wel belangrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan