system drive verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
588
Goedemiddag,

Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen, dus heb het maar op mijn gevoel hier geplaatst.

Ik heb zojuist windows Vista naast XP geinstalleerd. Werkt allemaal als een trein.
Nu wil ik alleen mijn XP drive formatteren, maar dat is een system drive en mag niet geformatteerd worden.

Hoe kan ik de D schijf (XP) toch formatteren? Ik wil die XP eraf hebben.

Alvast bedankt.

Gr.
Jeroen
 
Het verwijderen van een systeempartitite is pas onmogelijk als deze in gebruik is.
En dat is hij niet als je in Vista zit. Je kunt de partitie vanuit Schijfbeheer in Vista
volledig verwijderen en vervolgens een nieuwe aanmaken en die formatteren. En weg is XP!

Ook kun je, in plaats van en nieuwe partitie aanmaken op de plaats van je oude XP, je
Vista-partitite uitbreiden. Dan heb je weer één grote schijf.
 
Hallo,

Het is zo:
De partitie die bewaard moet blijven staat vista op, deze wil ik niet formatteren.
De partitie die weg moet staat XP op. Ik zit op vista en wil ook vanuit vista de XP partitie verwijderen, dus de XP partitie is dan toch niet in gebruik? Kan ik niet dmv een tooltje de Vista partitie benoemen tot system en de XP partitie vervolgens verwijderen?

Alvast bedankt.
Gr.
Jeroen
 
Hallo,

Het is zo:
De partitie die bewaard moet blijven staat vista op, deze wil ik niet formatteren.
De partitie die weg moet staat XP op. Ik zit op vista en wil ook vanuit vista de XP partitie verwijderen, dus de XP partitie is dan toch niet in gebruik? Kan ik niet dmv een tooltje de Vista partitie benoemen tot system en de XP partitie vervolgens verwijderen?

Alvast bedankt.
Gr.
Jeroen

de partitie waar vista op draait kan je niet hernoemen als vista actief is ...
 
Denk dat in Vista die schijf als D: wordt gezien maar is de eerste partitie, want Vista staat op de tweede partitie en ziet zichzelf als C:.

Die D: in Vista is de eerste partitie en is in XP de C:, de eerste partitie, daar staan ook de opstartbestanden van Vista op vandaar dat je hem niet kunt verwijderen, je kunt natuurlijk wel alles wissen, blijven alleen de systeembestanden erop staan, ook die van XP, althans de beveiligde.

Maare, je kunt ook overnieuw beginnen, de tweede partitie verwijderen, de eerste formateren en daar Vista weer opzetten.
 
Gewoon killdisk downloaden en die de boel laten wissen. Handleiding en aanwijzingen zijn allemaal op de site te vinden.

www.killdisk.com
 
Gewoon killdisk downloaden en die de boel laten wissen. Handleiding en aanwijzingen zijn allemaal op de site te vinden.

www.killdisk.com

Vind je dit nou zelf een goed advies? Kom op zeg, je weet net zo goed als ik dat gewoon Killdisk even downloaden een zinloos antwoord is naar een zo te zien onervaren gebruiker. Dat je de tip geeft, oké, maar leg het dan uit. Stel je voor dat hij het zou doen en er zomaar mee zou gaan rommelen. Weet je zelf de gevolgen of moet ik ze opnoemen?
 
Vind je dit nou zelf een goed advies? Kom op zeg, je weet net zo goed als ik dat gewoon Killdisk even downloaden een zinloos antwoord is naar een zo te zien onervaren gebruiker. Dat je de tip geeft, oké, maar leg het dan uit. Stel je voor dat hij het zou doen en er zomaar mee zou gaan rommelen. Weet je zelf de gevolgen of moet ik ze opnoemen?

Als je gewoon een beetje goed leest, dan wijst het de weg vanzelf. En als het zo'n beginner is, die heeft ook geen 2 OS'en draaien. Die koopt gewoon een complete nieuwe kant en klare pc.

En iemand hoeft natuurlijk te doen wat ik zeg, ik geef alleen een programma om gemakkelijk een system drive te wissen. Als je weet welke partitie je wilt wissen, en je leest de handleiding etc. dan kan er mijns inziens weinig misgaan.
Zelf geef je hem trouwens ook het advies te formatteren, wanneer je hier iets verkeerd mee doet gaat het ook mis.

En dan als laatste. Wanneer iemand zekerheid wil ga dan zelf niet aan de gang. Maar laat het aan iemand over die er wel verstand van heeft.
 
En met killdisk kun je ook gewoon een partitie verwijderen, net zoals met normaal formateren.
Het is dus maar wat je voorkeur heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan