System en Boot volume verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
789
Ik zou graag FirstDefense willen installeren (herstelt je pc telkens naar de originele toestand bij het opstarten)

Maar krijg tijdens de installatie de melding dat mijn Boot en Systeem volume hetzelfde moeten zijn, en de installatie breekt vervolgens af.

Nu blijkt inderdaad dat mij F het System volume is, en de C het Boot volume... Terwijl Windows op C geinstalleerd is

Hoe kan ik dit veranderen?


Dit is waarschijnlijk omdat ik slechte sectoren heb afgezonderd in een aparte partitie, waardoor ik achteraf via beheer mijn drive letters wat heb zitten aanpassen... maar blijkt dat als ik opstart met mijn windows cdrom, dat daar de partities andere drive letters hebben :confused:
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat kun je niet zomaar aanpassen, de opstartregels staan in het register, alles op de C: schijf installeren, is de oplossing.

Niet de partitie wissen, maar eventueel de schijf in een andere PC erbij hangen, en de C: schijf leegmaken, of met een 98 opstartschijf, met fdisk de non dos partitie verwijderen, en een nieuwe aanmaken.

Of de F: op hidden zetten, opstarten met de XP cd, en kijken of je een herstelinstallatie kunt uitvoeren.
 
Ik mijn harde schijf als volgt ingedeeld: ze staan in deze volgorde in Schijfbeheer

- F (geeft hij aan als "systeem")
- Slechte partitie waarvan ik de driveletter heb verwijderd om deze te verbergen in verkenner
- D
- C (geeft hij aan als "opstarten")
- E

Het enige wat ik kan doen door opnieuw te partitioneren is zorgen dat C als eerste staat, vervolgens het slechte deel als D, en D C en E samenvoegen tot E bijvoorbeeld zodat ik dit krijg:

- C
- D Slechte partitie
- E

Maar dan zou ik windows op E moeten installeren want C is te klein, ik dan gaat hij volgens mij nog altijd C als systeem aangeven en E als opstart, want dan is alles eigenlijk net hetzelfde als nu, alleen andere drive letters...

Ik kan niet begrijpen dat hij een lege partitie als Systeem volume aangeeft
 
Waarom heb je dan die d: ingesteld? als je een chkdsk draait, en deze slechte sectoren vind, wordt er een flag aangehangen, dat ze niet gebruikt mogen worden, en dan heb je er ook geen last van.

Wat denk je van een nieuwe schijf? die dingen kosten geen drol meer.
 
chkdsk bleeft hangen als hij de slechte sectoren bereikte... heb die enkele malen herhaald, telkens opnieuw liep hij vast...

Heb daarom HDD Regenerator laten uitvoeren, deze kon 1 sector herstellen, en 160 anderen niet, en zo wist ik ook waar ongeveer de sectoren zich bevonden, en heb dan vervolgens een partitie van 500mb op die plaats gemaakt.

En het is een Medion Laptop, maakt het al iets moeilijker om een nieuwe schijf te plaatsen, maar het is inderdaad een oplossing... Vond thans dat ik het al mooi had opgelost (omzeild) met die partitie :D
 
Had je de demo, of de volledige versie van HDDRegenerator gebruikt?
De volledige hesteld alles, is mijn ervaring, de demo maar 1'tje.

Is/was:) idd een goede oplossing.
 
Voor zover ik weet was het de volledige versie... hij had in het midden ergens een sector hersteld, en de demo deed alleen de 1ste dacht ik, dusja..

Nu zit ik helemaal in de problemen

Had mijn documenten op de F gezet, en heb deze nu terug op de C gezet (was misschien de reden dat hij F als systeem volume aangaf)

Maar nu vind hij NTLDR niet bij het opstarten... en krijg het precies niet opgelost met bootfix :confused:

Nu ben ik al zover dat hij een ongeldig boot.ini aangeeft, hij wilt vanaf C:\Windows opstarten terwijl het volgens mij D:\Windows moet zijn

maar nu wil BOOTCFG niet werken :s /add en /rebuild geven een foutmelding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan