System Event Notification Service melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tj1

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
57
Wie is er bekend met de functies van System Event Notification Service ? En een melding 'uitgeschakeld' als tekstballon
Bij een familielid (windows 7 Home Premium) duikt deze melding tamelijk consequent op na opstarten. Ik heb legio verklaringen gelezen op het internet over de oorzaak.
Uiteraard heb ik al deze service kunnen starten via services.msc. Na herstart pc komt de melding echter wel terug.

Bij deze pc is (toevallig) tevens een probleem met de videosoftware. Taakbalk en bureaublad worden door windows blijkbaar ook gewijzigd.
In die zin dat de Aero-effecten (deels) worden uitgeschakeld.
Het kan zijn dat de videokaart problemen heeft, dat controleer ik momenteel. Toch lijkt me dit eigenlijk meer een toevallige bijvangst?
Ps. Ook het programma Soluto is niet aanwezig - wordt ook als dader aangewezen.

Dat roept vooral de vraag op: wat doet SENS precies als service? En wat kan ik hierin nog meer doen.
Is systeemherstel misschien de meest eenvoudige oplossing?

Bedankt alvast voor het meedenken,
 
Ik heb hier nu geen Windows 7 maar bij Beveiligingscentrum, via het Configuratiescherm, krijg je links boven te zien "meldingen van beveiligingscentrum instellen." Hier kan je voor Firewall, Virusbeveiliging en Automatische Updates status meldingen niet meer laten tonen.

Voor wat betreft de videokaart, als die goed genoeg is, zal misschien de driver niet geïnstalleerd zijn. Dit kan je controleren door even met vensters te schuiven en tekst te laten scrollen. Zonder juiste driver wil dat niet vloeiend maar gaat het erg schokkend en vertraagd. Prettig weekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan