System Failed t t test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Berichten
405
Bij het opstarten van me pc komt er een stem uit de boxxen en zegt: SYSTEM FAILED T T TEST

en het klonk ook als. SYSTEM FAILED DIDA TEST

Me pc start hierna niet op.

Wat is hier aan de hand? Iemand enig idee?

Alvast Bedankt.

Marko
 
Laatst bewerkt:
Dat komt dus vanaf je moederbord, kijk eens in de manual van je moederbord wat daarover staat.
 
Nee er staat er niks over in, daar had ik al na gekeken.

Het gaat om een: ASUS P4P800-E DELUXE
 
Zet in de bios de woordelijke meldingen uit. Dan kun je op je scherm hopelijk zien wat er nu eigenlijk aan de hand is, want blijkbaar is de melding via je boxen niet (goed) te verstaan.

Tijs.
 
Kon ik dat maar!

Er komt geen beeld, dus ik hoor alleen de stem. Misschien lag het aan me videokaart dus, die eraf gekoppeld. (en ook de rest eraf gekoppeld (usb, cdrom spelers, geheugen verwisselt) alleen de voeding er nog aan.

Zonder videokaart hoor ik het zelfde.
 
Op mijn moederbord (asus p4pe) zet ik die meldingen via de speakers uit in de bios onder "Advanced Menu", dan ENTER drukken op I/O Device Configuration om het submenu te openen.
Je zou je dan de optie Speech POST Reporter moeten zien die je op Disabled kunt zetten.

Succes,

Tijs.
 
Me pc werkt weer

Het ijzeren stukje wat voor de videokaart zit (waarmee je hem vast schroeft) was verbogen. Als ik hem vast schroef dan maakt me videokaart waarschijnlijk geen goede verbinding meer met het moerderbord, daardoor komt denk ik die foutmelding. Voodat het probleem onstond kwam ik met me stoel tegen de kast aan. en daardoor ging het fout.

Nu schoef ik hem niet meer vast nu werkt me pc wel

Maar waarom dan het moederbord dezelfde waarschuwing geeft zonder dat me videokaart erin zit..

Alvast bedankt voor de antwoorden

MVG Marko
 
Dat doet ie omdat er geen verbinding/of slechte verbinding met de videokaart is.
Doe nog wel even wat @dnties schrijft voor een volgende foutmelding,is wat duidelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan