System failure due to CPU overclocking?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenDW

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
74
Hallo, ik wil vandaag mijn PC aanzetten. Normaal start hij redelijk snel op, maar vandaag kwam hij niet verder dan het scherm van mn moederbord. Op het moment dat ik mijn PC aan zet zie ik het logo van mn ASUS k8NE-deluxe moederbord verschijnen, vervolgens kan ik kiezen voor ''Druk op een toets om de PC op te starten vanaf de CD'rom (windows installatie CD zit in mn PC)

In beide gevallen wordt mijn PC na het scherm van mn moederbord en het scherm met de vraag ZWART. Hij geeft dus eerst wel signaal, maar hij start windows niet op.

Ik kan niet op de installatie CD / herstel CD komen want op het moment dat ik op een knop druk bij \\Druk op een toets om de PC op te starten vanaf de CD'rom wordt het scherm ook zwart.

Zo kan ik bijv., geen FIXBOOT uitvoeren.

Ik ben ten einde raad, pls help me.

Specs ongeveer:

CPU: AMD athlon 3000+ single cdore
MOBO: k8n-e deluxe asus
VIDEO: Sapphire HD2600 XT.

Hoe kan ik mijn PC weer aan de praat krijgen?
 
kan je wel in je bios komen? zo ja zou je misschien ff kunnen kijken of ie je hd's nog herkent, en de boot priority nakijken...
 
Na te hebben gekloot met mijn RAM slots (ik heb er 3 in gebruik) ben ik wel in mijn bios gekomen. Ik heb daar je boot priority ingesteld op degene die niet mijn diskette was, niet mijn CD was --> resultaat: als ik mijn PC opstart zegt de vrouwelijke stem: ''PC booted from besturingssysteem (in het engels ben vergeten hoe dat heet.)

Vervolgens wordt mn scherm weer zwart.

Hoe check ik of mijn BIOS mijn HD's nog herkent? Ik kon dit in het menu niet goed aflezen.

Heeft iemand misschien een oplossing waarmee ik met een bepaalde knoppencombinatie in mn bios het moederbord kan terugstellen in de fabrieksinstallatie?

Ik heb mijn PC laatst geformatteerd en toen windows opnieuw installen. Ik heb toen een aantal drivers geinstalleerd naast de drivers van mn intallatie disk. ZO heb ik de de volgende drivers geinstalled:

- realtek AC'97 voor audio
- Catalyst Controll voor mijn videokaart Sapphire HD 2600XT
- ik heb netwerk driver voor draadloos internet geinstalled.

PC werkte prima, grafisch top en snel, maar heb dus geen bios update gedaan (nog nooit geen idee hoe dat moet)

Iemand?
 
Hoi !

Duik es in je bios (via Del, E1, E2 of F10) en kies daar voor:" Default settings "

Trommel op F10 en bevestig de keuze.

Start je PC nu wel op ?

Greetz,

Harry.
 
Heb van alles geprobeerd, maar nu heb ik het echt opgegeven. Ik las op amerikaanse sites dat dit moederbord voor veel problemen kan zorgen op het moment dat het koelingssysteem niet goed meer werkt.Nou dat is bij mij gebeurd want vorige week zij mijn PC:''cpu temperature overheated'' Dit was al het eerste teken van de dood.

Mijn computertje staat nu lekker stof te vangen op mijn zolderkamer, over 2,5 week ga ik een nieuwe computer kopen. Tot die tijd kan ik prima werken op mijn oud vertrouwde siemens.

Iemand die mij kan vertellen wat een goede desktop is, zou die óf hier willen plaatsen óf in de nieuwe topic die ik open?

Mijn verlangens:

- Ik wil WoW goed kunnen draaien / andere games.
- Ik wil veel opslagruimte hebben voor films/muziek/games
- Ik heb een budget van rond de 800 euro.

Bij voorbaat dank!

Maarten
 
Je mag hem komen ophalen voor een paar tientjes denk ik want de videokaart heb ik laatst nog gekocht (Is wel AGP) en het DDR2 geheugen is ook nieuw. (2x 1gig)

Daarnaast zitten er nieuwe koelers in en het moederbord is geen jaar oud xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan