System gebruik veel geheugen (elke dag meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChippyChullo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
Vrienden,

Als ik in taakbeheer kijk naar processen zie ik dat mijn system veel te veel geheugen gebruikt! op dit moment staat het op 127.64kb. Het loopt elke dag met een 100 a 150kb omhoog. Ik heb AVG internetsecurity AVG pc tune-up. Ook heb ik Maleware er over heen gedraaid, vind niets, geeft niets aan.....Ik snap er de ballen niet meer van :confused:.

Systeemnaam: System Product Name
Naam Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.20GHz
BIOS Naam: BIOS Date: 06/26/06 15:50:59 Ver: 08.00.10
Naam Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5200
Geïnstalleerd Geheugen: 2,00 GB
Standaardprinter: Microsoft Office Document Image Writer

Geïnstalleerde Programma's
Aantal Geïnstalleerde Programma's: 91
Aantal Draaiende Processen: 44
Internet Explorer Versie: 8.0.6001.18702
DirectX Versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
MS Office Versie: 11.0.8334

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt voor jullie aandacht in deze......

mvg,
Chippy

Hallo Chippy,
Je kunt bij Taakbeheer toch ook zien welke processen hoe veel geheugen gebruiken? Raakt de schijf niet vol zodat het virtuele geheugen geleidelijk aan kleiner wordt? Zijn het automatische updates? Worden de schijfstations geïndexeerd? Kijk ook even bij Start > Uitvoeren > type "msconfig" en in het nieuwe venster tabblad Opstarten of er in de loop van de tijd niet veel onzinnige dingen geladen worden, je moet betekenissen van namen vaak even opzoeken met Google. Tenslotte ga naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken en kijk of je daar fouten tegenkomt die van toepassing kunnen zijn. Je moet rechts klikken en Eigenschappen van de fouten kiezen. Niet alle fouten zijn trouwens werkelijk tekortkomingen. Google ook hier op namen en je vindt vaak interessante bijzonderheden. In ieder geval zie je zo iets meer van wat de computer doet. Misschien is er een indexeerder van foto's of documenten aan het werk of legt de virusscanner een herstelbibliotheek aan. AVG is wel belastend en ik denk dat PC Tuneup typisch een programma is dat de computer sneller maakt door meer in het geheugen te laden van wat je vaak gebruikt. Controleer die instellingen. Kijk eens bij Taakplanner en de programmagroep Opstarten. Bij opstarten staan vaak opstartversnellers zoals die van Office waarvan niet helemaal duidelijk is wat ze allemaal in het geheugen laden. Sleep deze eventueel naar een andere, nieuwe groep.

Beste Alfred,

Ik heb het gevonden, het is AVG. De AVG "watchdog" heeft een "memory leak" Ik heb deze verwijderd, (nu nog ff opnieuw installeren) en het system was weer normaal!!

Bedankt voor je reactie...:thumb:

Mvg,
Chippy

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan