System Hardware Abnormal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronaldje31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Hoi,

Ik heb een oude pc (pIII,500Mhz op een MS6199VA moederboard,winXP) staan en wilde die voor mn dochter weer in orde maken zodat zij nog wat simpele spellen kan spelen en wat kan internetten,maar na het vervangen van de hd en de kabels weer opnieuw te hebben aangesloten gaf deze in de bios geen diskdrive meer aan. deze weer ingeschakeld en nu krijg ik bij het opstarten 5 lange piepjes te horen en staat er "system hardware abnormal" met rode letters.
Keb al geprobeerd mn moederboard te resetten maar het probleem blijft.
Weet er iemand een mogelijkheid om dit op te lossen zodat ik de pc weer kan gebruiken?

Alvast bedankt, Ronald

misschien heb je de kabel verkeerd om ziten kijk dat eens na :thumb:

Je kunt natuurlijk de manual van je mobo nagaan wat die 5 beepjes betekeken, maar ik veronderstel dat je dit niet meer hebt.

Koppel eens alles los, inclusief HD. Laat enkel je VGA-kaart, het geheugen en de CPU zitten en start op. Normaal moet de bios opstarten en eindigen met de melding "No system disk or drive error". Als dit lukt ben je zeker vaan bovenvermelde onderdelen.

Heb je nog problemen, maar start het bios op, controleer dan eens het geheugen, Memtest86 van internet plukken (draait van floppy) en testen maar;

Hang nu je HD er weer aan, en controleer voor alle zekerheid de ,jumpersettings eens (master - slave). Start je PC terug op en ga via DEL (of een anderen toets, afhankelijk vna het bios) ion het bios en kij of de HD herkend wordt (Stel eventueel de harddiskherkenning op Automatisch). Als OK, laat de PC doorstarten

Plaats nu kaart voor kaart terug totdat de fout zich terug voordoet, dan heb je het beestje gevonden.

Als de pc daarna geen foumeldingen meer geeft, was het een slecht contact o. i. d..

suc6

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan