System Idle Process slurpt geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra036

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Ik loop de hele tijd tegen het volgende aan:

Soms ben ik dingen aan het downloaden, en dan wil ik niet dat mijn laptop in de Hibernate stand schiet, of in standby. Dan stel ik de energie-instellingen dus zo in dat die op "Always On" staan.

Als ik dan na een paar uur weer mijn laptop wil gebruiken, dan slurpt het System Idle Process letterlijk al mijn systeembronnen op! Soms blijft het proces op 98% van de systeembronnen staan, en dan schiet ie naar 61, maar ook niet veel lager.
Ontzettend frustrerend.

Ik dacht dat het te maken had met 2 programma's van mijn laptop fabrikant (=Asus), namelijk HControl.exe en ATK0100, beide programma's om bijv. met je toetsenbord het volume te wijzigen en dergelijke. Dus beide eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd, maar nu weer hetzelfde probleem.

En System Idle Process kan je niet afsluiten met "End Process"...

Wat te doen nu??? Dit is zeer irritant!

(Mijn laptop is trouwens een Asus van het model A6vm van afgelopen zomer, met 1gb ram geheugen, dus op zich genoeg om XP op te draaien...)

Alvast bedankt voor de hulp!

Petra

:D idd ontzettend verwarrend, maar het betekend dat zoveel % geheugen dus vrij is als dat process zo hoog staat.. Dat geldt voor iedereen met een idlle syteem..
Geen zorgen das volkomen normaal..
:thumb:

Oke, maar wat ik dan niet snap is dat de computer op dat moment juist on-ge-lo-ve-lijk traag is!
Bij CPU staat dan 98 en Mem Usage ook meer dan 60K zeg maar, dus dat is hoog in vergelijking met andere programma's. (Alleen virusscan, Firefox e.d. gebruiken dat ook...)

En het houdt ook niet op, als hij eenmaal omhoog schiet en traag wordt dan blijft ie zo tot ik opnieuw opstart... Hoe kan dat nou? (virusscan/spyware scan geven niks)

Heb geen idee, als system idle zo hoog staat wordt je processor niet echt belast en 60K geheugen verbruik is ook niet echt alarmerend. Of is het 60.000K ?? (= 60mb)
Kijk eens in taakbeheer bij prestaties hoeveel totaal geheugen in gebruik is..
En kijk eens na hoeveel geheugen is geinstalleerd.. Deze computer - eigenschappen..
:confused:

system idle is letterlijk vertaald "nutteloos systeem" maw Niet active systemen maar als dat niet helemaal klopt: Virusprogramma's zetten vaak hun planning in als de computer ff niet gebruikt wordt,:D want hoe heet het proces precies wat CPU Gebruik vreet? :rolleyes:

Ik heb ff twee keer een printscreen gemaakt van 2 tabs van de Task Manager, kort na elkaar...

2ljktcl.jpg

en

30rtvnb.jpg

Laptop kwam op dat moment net uit de Hibernate-stand...

Dit is denk ik duidelijker dan als ik het probeer te omschrijven....

Edit: Ik zag zelf ook dat System Idle maar 28K gebruikt, en ik was in de war met het andere programma wat ik in mijn eerste bericht noemde, HControl.exe, daar staat dan 60000K achter en hoog getal bij CPU...

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik zoveel vraag maar: Maak eens een screenshot van alle processen want ik zie alleen System Idle 60 maar dat is normaal. Als je niks doet staat hij op 99% omdat dat de rest van de cpu-gebruik heb
Succes:thumb:

Denk dat je op de eerste plaats eens moet beginnen met je opstartlijst op te schonen.
Start - run - MSCONFIG - startup

En alle software uitvinken die niet nodig met windows hoeft op te starten..
De nodige processen starten wel als je het programma gebruikt.

Verder geheugen heb je zo te zien genoeg met 1gig..

Sorry dat mijn reactie zolang heeft geduurd.

Ik heb in ieder geval gedaan wat je zei om even te kijken bij MSCONFIG. Ik heb een hele boel programma's die opstarten, maar helaas moet ik het grootste gedeelte ook laten opstarten (allerlei Asus programma's, wireless drivers en programma's etc.)

Maar toch een aantal uitgevinkt en het lijkt (maar laat ik niet te voorbarig zijn) weer te werken ... Even afwachten dus nog, maar na de herinstallatie van een paar Asus programma's en dingen uitvinken bij MSCONFIG gaat het beter

Bedankt voor jullie hulp!!! :thumb:

zelfde probleem maar niet opgelost

Beste Helpmij,

Ik zit met hetzelfde probleem maar ik heb het nog niet kunnen oplossen. Bij mij dus ook veel cpu voor system idle process, maar ik begrijp dat dat niet erg is. Mijn computer (Notebook Asus A6VA met Intel Pentium M Processor 740, 1729 Mhz en 512 Mb geheugen) gaat erg traag. Ik heb de opstart geschoond, maar weet niet of ik het goed heb gedaan. Daarom stuur ik een screenshot mee. Ik heb drie vragen. Zie de screeshot.

1. ik heb veel functies van de opstart weggevinkt. Kunnen er nog meer weg? (Ik ben bang dat ik belangrijke functies uitschakel)
2. heb ik soms al te veel weggevinkt?
3. moet ik mijn werkgeheugen uitbreieden en helpt dat echt?

Bij voorbaat veel dank,

Peter Ingelse

Bijlagen

• screenshot20070516.jpg
    screenshot20070516.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 206
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan