system meltdown....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Omdat mijn pc veel geluid produceert, laatst geprobeerd om met Speedfan (4.28) de snelheid van de fans een beetje terug te schroeven. Dat lijkt prima te lukken. Casefan en fan van de voeding draaien wat langzamer (in de automatische stand van Speedfan), cpu fan draait voor de veiligheid gewoon op vol vermogen.

Maar.... als ik in het lijsje met temperaturen kijk.... mijn cpu temp (idle) is ongeveer 43ºC en loopt op tot 59ºC (stressed). Temperatuur van de harde schijven loopt ongeveer van 37ºC tot 43ºC.

Het kan meevallen, maar ik vind het allemaal nogal aan de hoge kant. Maak me zorgen dat de hele boel staks aan puin loopt met dergelijke temperaturen.
Wat is nog veilig? Heb een Intel P4 Wiliamette cpu (1500Mhz) die woont op een ASUS P4B-LA board. Harde schijven zijn 2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB

Ik heb mijn hele systeem een paar weken geleden nog helemaal schoon gemaakt, dus stof zit er niet meer in.
 
Die temperaturen zijn heel goed en normaal.
Denk er ook aan dat het zeer warm is overal.
 
niets aan de hand,mijn 3200+ is al een aantal dagen 58C en hij doet het nog steeds.Mijn SATA schijven zijn 45C en mijn IDE 39C.

Het weer werkt gewoon niet echt mee,het is hier in de kamer 28C.:p
 
Mijn temp is ook bij idle 43 graden, maar als hij stressed is wordt hij ongeveer 51 graden en loopt mijn PC meteen vast of gaat hij uit. Hoe kan dat dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan