system op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Da_Remy

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Hoi,

Ik weet niet of ik de vraag hiér juist stel maar..
Wanneer m'n pc zeer traag gaat, en ik start taakbeheer op dat moment op, dan staat o.a. system op 100 % (vandaar dat ik de vraag in deze sectie stel). Ook taskmgr.exe, mcshield.exe en explorer.exe nemen even later voor bijna 100 % het cpu-gebruik in beslag. En dit gebeurt als ik verder niks op de pc ben aan het doen, op een enkel lopend downloadprogramma na dan.
Bijv. een film kijken of muziek luisteren wordt bijna onmogelijk gemaakt, omdat het geluid heel erg blijft hangen als ie deze kuren heeft.

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Bvd,

Grtz
Remy

Laatst bewerkt:
Ad-aware en spybot kunnen ook wonderen doen. Lukt het dan nog niet, dan plaats je best een logje op nucia.

Laatst bewerkt:
bedankt..kga alle opties uitproberen..

Als het is gelukt, meld ik me weer.

Ohja, nog iets: als je het downloadprogramma nu eens niet aanlegt, wat gebeurt er dan? Vaak is het zo dat een downloadprogramma explorer.exe naar de 100 procent drijft(heb dit hier ook al gehad, na het afsluiten van dat programma en explorer.exe te herstarten, ging alles weer normaal.)

Dat downloadprogramma heb ik ook al niet meer aan staan, uit angst dat de pc misschien wel ontploft. Het wordt alleen maar erger namelijk. Nu maakt de pc zelfs allerlei piepgeluiden en het lijkt alsof ie zit te grommen om de paar minuten.
Maar ik heb nu dat spywareprogramma laten lopen en die vond sowieso al een paar files met ''high risk''. Dus ik ben op de goeie weg hopelijk. Nu nog even al die andere programma's installeren die genoemd werden in eerdere posts.
Mocht ie daarna nog steeds de etter uithangen, dan ga ik ermee terug naar de winkel, want hij heeft nog steeds een half jaar garantie..(is pas een half jaar oud).

In ieder geval bedankt alvast :D :thumb:

Ontploffen gaat die heus niet doen hoor:p maar die piepgeluiden doen mij eerder aan een hardwareprobleem denken. Hoe zit het met de temperatuur? Misschien heeft hij te warm waardoor de cpu zodanig teruggeclocked worden en explorer.exe niet anders kan dan de cpu helemaal te gebruiken.

Ontploffen gaat die heus niet doen hoor:p maar die piepgeluiden doen mij eerder aan een hardwareprobleem denken. Hoe zit het met de temperatuur? Misschien heeft hij te warm waardoor de cpu zodanig teruggeclocked worden en explorer.exe niet anders kan dan de cpu helemaal te gebruiken.

Sorry late reactie, maar de temperatuur kan idd iets te hoog liggen. De pc staat namelijk op zolder en daar is het al een tijd lang veel te warm. Misschien dat dit invloed heeft op de pc.
Anyway ik heb nu alle programma's laten scannen en ze hebben een aantal infecties gevonden en verwijderd. Toch ga ik nog even zo'n logje maken en naar nucia sturen.
Moet ik dat logje met hijackthislog maken? Of met een ander programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan