system restore weigerd dienst in XP servise pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
389
Met Partition magic 8 geprobeerd een partitie te maken Voor een vriend van mij hier in Arizona (lekker weer)maar dat is niet gelukt.
Computer sinsdien helemaal van slag en niets doet het eigenlijk meer, system restore weigerd, defragmenteren of schijfcontrole doen het ook niet meer.
Wat kan ik het beste doen behalve formateren, weet overigens niet hoe dat moet in XP.
Bovendien heb ik alleen windows XP hier en niet sertvice pack 2 of hoe dat ook mag heten.
 
Heb je toevallig met een Compaq te maken met moederbord van Intel.. Dan moet je eens Bij HP.com kijken voor de drivers en software update van je hardware van Intel, daar is het probleem bekend wat jij beschrijft en hebben een fix. Ik vond daar voor mijn 2jaar oude Compaq 19 updates voor Bios/Chipset/Hardeschijf/Modem/Geluidskaart.enz..

Dus ga eens kijken op de Support site van de Fabrikant, van je Moederbord cq je gehele Computer.. Er zijn heel wat hardware configuraties veranderd sinds de intoductie van de XP servicepacks...

Everest kan je daar eventueel bij helpen..

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en



:thumb:
 
Nee geen Compac.
Is er een manier om Windows XP te verweideren zonder dat ik al mijn documenten kwijt raak?
of moet ik al mijn data gaan branden op CD.
 
Dat kan met de installatie CD van XP die moet je er in duwen en dan vraagt ie "Wat wil je doen" daar moet je eens kijken..
Daar zit dacht ik een mogelijkheid om opnieuw te installeren met behoud van bestanden..

Maar dan zal je indien je hardware niet meer up to date is toch je Moederbord stuurprogramma's moeten updaten, dat staat niet op die CD daar staat nog steeds die ouwe zooi.. En dan krijg je mogelijk achter een tijdje weer het zelfde probleem met SP2.. Die hardware update krijg je ook niet van Windows update die moet je echt bij de fabrikant van je hardware op halen..

Succes..
:thumb:
 
Het probleem is nu , bij opstarten via CDrom Win XP, dat WIN XP om een administrator password vraagt en geen idee heb wat dat wachtwoord is.
Ik ga het nog een keer proberen maar wordt een beetje ziek van de ontoegankelijkheid van Windows XP.
 
Bedankt voor de hulp.
Ik ga alle data gewoon op CD branden en Windows 98 SE instaleren, geen geld voor een MAC.
Kill BIll
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan