System Volume Information niet te deleten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een harde IDE-schijf van 320 GB uit een "externe harde schijf " gehaald, omdat de hardware in de case niet meer functioneerde. De`HD zelf was dus nog goed. Deze externe HD (case) was van het merk Toshiba en de HD zelf is van Western Digital. Deze externe HD was beveiligd met een code: 12345.
De schijf heb ik als slave in een pc gehangen en geformatteerd. En nu komt het....

Er staat een map op, genaamd System Vulume Information en die kan ik niet verwijderen. Toen ik als eerste actie een extra map aanmaakte, kwam er meteen een map extra bij, genaamd RECYCLER. Het heeft natuurlijk met die beveiliging te maken toen het nog een "externe HD " was, maar het mag nu dus weg. Ik kan overigens zonder wachtwoord o.i.d. documenten toevoegen en die weer verwijderen, behalve die twee mappen dus.

Het werkt allemaal wel, maar nu wil ik gewoon die twee mappen deleten en dat mag dus niet: toegang geweigerd.

Hoe kan ik ze weg krijgen?

Die twee "Verborgen" mappen horen op elke schijf/partitie in Windows.

Waarom de C-schijf niet?

Die twee "Verborgen" mappen horen op elke schijf/partitie in Windows.

Dat snap ik niet: ik zie die twee mappen niet bij de master HD en ook niet in een andere pc hier met 2 HD's.

Heeft dat te maken met wel of niet NFTS of zie ik iets over het hoofd?

Dit heeft misschien te maken met de mapopties in Windows Explorer.
(Alt) > Extra > Mapopties > Weergave > Verborgen bestanden weergeven of niet weergeven..

Het programma "Unlocker" werkt bij mij overigens vaak als ik iets niet verwijderd krijg :)

Laatst bewerkt:
dit gaat niet werken want het zijn systeembestanden. mapopties->weergave->beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit vinken zie je ze wel:thumb:

Wat nu???

dit gaat niet werken want het zijn systeembestanden. mapopties->weergave->beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit vinken zie je ze wel:thumb:

Ik heb standaard altijd verborgen bestanden weergeven aan staan.
Kan ik alleen deze bestanden dan wel \verborgen maken: lijkt me voorlopig een goede oplossing. Of lees ik hier dat ze niet verborgen kunnen worden: is wat onduidelijk.

Kan wel, die bestanden zijn op elke hdd aanwezig.. maar normaal gesproken verborgen.

Inderdaad...

Kan wel, die bestanden zijn op elke hdd aanwezig.. maar normaal gesproken verborgen.

Ik was even te snel met mijn opmerking over de andere pc's: bij nader ondezoek zie ik bij alle HD's die twee mappen staan. Door de grote hoeveelheid mappen vielen mij die 2 niet op. Op die pas geformateerde schijf vond ik die mappen vreemd overkomen.

Daarmee vraag dus opgelost, met dank aan Jellever, Laurens1 en crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan