system32 fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb het verhaal gelezen wat bij dit onderwerp hoort. Maar wat als ik alleen maar wil voorkomen dat zich dat scherm steeds aan me opdringt. We kunnen niet achterhalen bij welke installatie dat is gebeurd.

Wat gaat er mis, wat wil je bereiken en over welk verhaal heb je het eigenlijk?

Niet te vinden door mij in ieder geval :) Dus trick... vertel eens waar je dat verhaal hebt gelezen?

system 32

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767

Sorry , Ik begrijp dat het adacadabra is. Ik heb bij een kennis dit probleem gesignaleerd en wilde voor hem uitzoeken wat de oorzaak er van was. Exact hetzelfde probleem stond in het form onder categorie overige software bij belangrijke zaken. Wat ik nu wil weten is: Niet hoe ik alsnog iets moet installeren maar hoe ik het popup menu kan verwijderen.
Dit komt bij elke opstartfase opnieuw in beeld.
Hopelijk is dit wat duidelijker met deze link.

Nog een vraag dan. Wanneer doet zich dat voor? Als je de computer opstart? Want windows wil blijkbaar iets met dat programma, gezien het feit dat jullie dat net zelf aanklikken waarna de melding verschijnt. Anders hadden jullie geweten welk programma het is. Het is misschien een idee om te kijken in het opstart menu. ( start/uitvoeren/msconfig intikken/achterste tabblad) en daar te kijken of er niet bekende programma's/processen draaien. Die kun je daar uitvinken na na een restart kijken of dat effect heeft. Ik vermoed toch dat het een programma is. Is het trouwens zomaar gebeurd? Of bv na installatie van SP2 of zo?

(oeps... ik zag dat er zelf ook een paar foute tussen heb :o )

Oorzaak
Dit probleem kan optreden wanneer een of meer van de volgende bestanden ontbreken of beschadigd zijn:
• Config.nt
• Autoexec.nt
• Command.com

dat is van de microsoft site. deze 3 bestanden zijn van belang tijdens het opstarten. als er iets in deze bestanden beschadigd of ze hoe dan ook verwijderd zijn, dan kan je dus deze foutmeldingen krijgen.

waarschijnelijk is dit gebeurt toen je een oud programma op je computer zette. Er zijn 2 manieren om het te proberen op te lossen.

1) ga eens terug naar een datum met systeem herstel start-->alle programmas--> bureau accesoures --> systeem werkset --> systeem herstel.

2) mocht bovenstaande niet lukken, kan je nog windows her-instakeren, maar ja dan ben je wel alles kwijt.

system 32

bedankt voor je reactie. Het probleem deed zich al een hele tijd voor op de pc van een kennis van mij. Vanwege een ander probleem was ik gevraagd. Heb toen op grond van mijn bevindingen al een systeemherstelactie uitgevoerd. M.a.w. het probleem bestond al veel langer. Eens afwachten of het nieuwe problemen veroorzaakt. Tot nu toe is wegklikken afdoende om de pc volledig te kunnen gebruiken.:thumb:

ik ga toch nog maar eens in het opstartmenu speuren !

Is een patch om 16bits problemen op te lossen, voor iedereen en alleman.:)

Maar of het voor jou werkt? :rolleyes:

system 32

Lijkt me een goede oplossing; ga de patch in elk geval installeren. Bedankt, ik meld na het weekend of het heeft gewerkt.Dan ga ik er weer heen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan