system32/hall.dll melding --> pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1986

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Berichten
9
Bij het opstarten van mijn pc krijg ik de volgende melding "Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>/hoofmap/system32/hal.dll"

Heb al het internet afgespeurd naar een oplossing, maar kom er zelf niet uit. Ik heb al geprobeerd om met de XP-cd iets te bereiken, maar ik krijg het niet voor elkaar om datgene wat beschreven staat uit te voeren.
Wie kan me helpen?
 
Probeer iig de volgemde stappen maar eens:

- booten met je XP cd
- ga de reparatie modus binnen (op R drukken)
- voer de volgende commando's uit: FIXBOOT, FIXMBR en CHKDSK /r
- reboot weer
en het zou moeten werken


of deze
Probeerdeze hal.dll vanaf de Windows XP-CD te kopiëren naar de System32-map met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd.
2) R (Repareren) kiezen.
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,wanneer geen administrator-wachtwoord
is ingevoerd tijdens de installatie,is enteren voldoende.
5) Typ dan het volgende:

"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive
 
Laatst bewerkt:
Als je een herstelpartitie hebt of een hal.dll op een andere locatie kun je proberen het in Linux of BartPE te kopiëren.

Maar als het je met de XP-cd (of Linux of BartPE) niet lukt, kan het misschien zijn (als je schijf NTFS is) dat er iets fout is in het NTFS-systeem. Dat is bij mij namelijk ook. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dit moet oplossen.
 
En nu heb ik hetzelfde probleem wat heel veel anderen ook hebben volgens mij. Hij pakt de CD niet. Wanneer ik opstart met de CD in de speler, dan blijft dezelde melding komen...
 
Ok, maar hoe doe ik dat dan? Ik kan redelijk met een computer werken, maar hier heb ik echt geen verstand van :confused:
 
dat hangt van computer af maar meestal staat bij opstarten onderin het scherm ,welke je moet in drukken om bij setup of bios te komen.
bij mij moet ik del indrukken bij opstarten ,maar kan net zo goed F2,F10 of F12 of wat ook zijn
 
Als je een CRT-scherm hebt zie je het BIOS-scherm vaak niet als je hem aanzet. (wel bij opnieuw opstarten omdat het scherm dan al "actief" is.) dan moet je als je de melding krijgt dat hal.dll niet gevonden is op ENTER drukken. dan komt het BIOS-scherm.
 
dat hangt van computer af maar meestal staat bij opstarten onderin het scherm ,welke je moet in drukken om bij setup of bios te komen.
bij mij moet ik del indrukken bij opstarten ,maar kan net zo goed F2,F10 of F12 of wat ook zijn
DEL werkt heel vaak ook ;)
als er een diskette inkan kun je het eerst proberen met PLOP boot manager
voordat je in de bios gaat rommelen ;)
dat is namelijk iets veiliger :p
maarja als diskette boot niet op 1 staat heeft dat weinig zin ;)

het is het proberen waard :p

*klikje*

en anders toch even de boot order aanpassen :p

suc-6 mastermindzh
 
Biede opties geprobeerd, maar het is nog niet gelukt. De eerste keer alle opdrachten ingevoerd en opnieuw opgestart, maar kreeg weer dezelfde melding. Bij de tweede optie voor 1 gekozen, maar dan zou XP weer helemaal opnieuw geinstalleerd worden. Heb dit maar afgebroken...
 
Biede opties geprobeerd, maar het is nog niet gelukt. De eerste keer alle opdrachten ingevoerd en opnieuw opgestart, maar kreeg weer dezelfde melding. Bij de tweede optie voor 1 gekozen, maar dan zou XP weer helemaal opnieuw geinstalleerd worden. Heb dit maar afgebroken...

Je kunt de schijf eruit halen en in een andere computer je bestanden back-uppen. daarna kun je de schijf misschien opnieuw formatteren en Windows opnieuw installeren.
 
Het is alweer een poos geleden dat ik heb gereageerd. Had momenteel niet de tijd om er mee bezig te gaan, maar wil nu nog een poging doen. Op dit moment heb ik voor een systeemherstel vanaf de CD gekozen, maar kom dan niet verder. Er staat nu C:/
Voor mijn gevoel mis ik een paar stappen die de computer niet maakt. Er wordt namelijk niet gevraagd welke versie van windows ik wil herstellen en er wordt niet naar een wachtwoord gevraagd...
 
Kom ik niet veel verder mee. Heb net CHKDSK C: /r en CHKDSK C:/p geprobeerd. Verder FIXBOOT geprobeerd, maar geen resultaat.
 
Ok, dat zou wel heel vervelend zijn. Maar wanneer ik CHKDSK uitvoer geeft hij wel aan dat er ruimte aanwezig en in gebruik op schijf C.
 
Ok,maar er kunnen wel sectors beschadigd zijn,die niet te herstellen zijn,je hebt Windows niet uitgeschakeld met de aan/uit knop?
Heb sfc /scannow al 's geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zit je nog steeds met het hall.dll ? Je kunt ook in de originele cd van windows xp het hall.dll kopieren en op een usb zetten. Vervolgens de orinele hall.dd in de map system32 plakken! (De dll zit in de i386 map van de cd)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan