system32.hall.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

supermamma

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
help ik heb een pc met windows xp (p3 gelijk aan p4 )

een of andere manier stonden er op d bestanden van windows ik heb per ongelijk D gewist
en wil ik een nieuwe windows xp installeren maar nu geeft hij het probleem aan system.hall.dll
en hij wilt ook niet meer op starten via cd
en alles wat je wilt veranderen in bios lukt niet

wie kan mij helpen met met dit probleem

Laatst bewerkt:
Dat klinkt alsof de XP installatie CD niet goed is, of geen complete XP install CD is.
OP een XP install CD staan de volgende zaken:
- in ieder geval een map die I386 heet
- een aantal files zoals
autorun.inf
Leesmij.htm
setup.exe
Win51
Win51IP
win51ip.sp2

Met name de I386 map en de file Setup.exe dienen aanwezig te zijn. Zo niet, dan is er een probleem

Dat klinkt alsof de XP installatie CD niet goed is, of geen complete XP install CD is.
OP een XP install CD staan de volgende zaken:
- in ieder geval een map die I386 heet
- een aantal files zoals
autorun.inf
Leesmij.htm
setup.exe
Win51
Win51IP
win51ip.sp2

Met name de I386 map en de file Setup.exe dienen aanwezig te zijn. Zo niet, dan is er een probleem

we hebben de cd op een andere pc geprobeerd en hij is goed
en hij doet het met elke windows cd heb ook windows 7 en vista geprobeerd

OK, dan naar iets anders kijken.
kennelijk is in de Bios de start vanaf de Windows CD niet OK, want die HAL-boodschap zal, voor zover ik weet, nooit verschijnen bij een installatie van Windows, daar de HAL-file het resultaat van een installatie is.
Conclusie: de PC komt niet eens toe aan het starten vanaf een CD.

Op de een of andere manier gaat er iets mis met het instellen van de boot-volgorde en wordt de CD-lezer als eerste boot unit niet als zodanig herkent. Weet u zeker dat de boot-volgorde in de BIOS goed is ingesteld?

Bij bijna elke PC is er ook de mogelijkheid om bij het opstarten een boot-menu te laten verschijnen.
Dat is vaak de F8 of de F12 toets die ingedrukt moet worden direct na het aanzetten van de PC.
Als dat lukt kan er gekozen worden vanaf waar geboot moet worden.

In het handboek van de PC, cq het moederbord staat welke knop dat is.

OK, dan naar iets anders kijken.
kennelijk is in de Bios de start vanaf de Windows CD niet OK, want die HAL-boodschap zal, voor zover ik weet, nooit verschijnen bij een installatie van Windows, daar de HAL-file het resultaat van een installatie is.
Conclusie: de PC komt niet eens toe aan het starten vanaf een CD.

Op de een of andere manier gaat er iets mis met het instellen van de boot-volgorde en wordt de CD-lezer als eerste boot unit niet als zodanig herkent. Weet u zeker dat de boot-volgorde in de BIOS goed is ingesteld?

Bij bijna elke PC is er ook de mogelijkheid om bij het opstarten een boot-menu te laten verschijnen.
Dat is vaak de F8 of de F12 toets die ingedrukt moet worden direct na het aanzetten van de PC.
Als dat lukt kan er gekozen worden vanaf waar geboot moet worden.

In het handboek van de PC, cq het moederbord staat welke knop dat is.

dat is f8 en als ik het via dat doet doet die het ook niet
krijg ik gelijk die melding

Welk merk PC, als ik vragen mag?

Probeer eens, direct na het inschakelen op de DELete toets te drukken...

Dat doen de meeste PC's...... ;) (aantal laptops en bijzondere merken daargelaten...)

Stel in bios de "bootsequence" zo in dat "firstboot" is CD Rom, second boot HDD.... (in één van de menu's staat de opstartvolgorde)
Druk daarna op F10 om de wijziging op te slaan, bevestig en start opnieuw op.... (doet ie meestal vanzelf al...)

Daarna komt er (meestal) een bericht "druk op een toets als u wilt opstarten van CDrom".......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan