System32 is verborgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perkele

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Berichten
8
Hallo,

Ik kan mijn System32 folder niet meer zien als ik naar C:\WINDOWS ga. Ik kan echter de map wel bereiken door in de adresbalk C:\WINDOWS\System32 te typen, hier staat dat de map verborgen is. Ik heb echter bij mapopties aangegeven dat ik alle mappen wil laten weergeven en dus ook verborgen bestanden en mappen. Ik zie alle andere verborgen mappen, maar System32 dus niet...
Waar ligt dit aan?

Bedankt
 
Klinkt als een "heel erg" verborgen map, een zogenaamde SYSTEEM-map.

Dit kun je oplossen door het volgende commando in te kloppen bij (start, uitvoeren, "cmd", < enter >):
attrib -a -h -r -s c:\windows\system32

Beamerke zei:
Of je kan deze proberen:

Download gencturkfix.exe: http://users.telenet.be/marcvn/tools/gencturkfix.exe
Dubbelklik op gencturkfix.exe
Sluit alle open programma's.
Open de map gencturkfix en dubbelklik op gencturkfix.bat.
De computer zal herstarten. Wanneer de computer opnieuw gestart is, zie je nog even een dosschermpje verschijnen. Als dit scherm verdwijnt is het tooltje klaar en zou de rootkit moeten verdwenen zijn.
Gebruik je geen windows XP SP2, dan gebruik je de "remove_Security_center.reg".


Echter.. Dit is niet zomaar gebeurt. Ik raad je aan om een virusscan / spywarescan uit te voeren en een hijackthis log te plaatsen op de daarvoor bestemde plek.
 
Klinkt als een "heel erg" verborgen map, een zogenaamde SYSTEEM-map.

Dit kun je oplossen door het volgende commando in te kloppen bij (start, uitvoeren, "cmd", < enter >):
attrib -a -h -r -s c:\windows\system32




Echter.. Dit is niet zomaar gebeurt. Ik raad je aan om een virusscan / spywarescan uit te voeren en een hijackthis log te plaatsen op de daarvoor bestemde plek.

Het is gelukt dank je. Een virus had ik ja, die heb ik inmiddels al verwijderd, mijn system32 was echter nog verborgen. Maar nu niet meer :)
 
Nu heb ik echter nog een probleempje dat denk ik door het virus is aangericht:
normaalgesproken als ik regedit in Uitvoeren invul start de register editor, als ik cmd invul start opdrachtprompt. Wel, nu is het echter zo dat als ik regedit intyp, er wordt gezocht naar regedit.com ipv regedit.exe en aangezien dit bestand niet bestaat gebeurt er niks. Ook bij cmd wordt geprobeerd cmd.com te laden wat weer niet zal lukken. Is dit te repareren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan