System32 map vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennet

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
Berichten
47
Mijn PC geeft aan "Er is onvoldoende schijfruimte"
Nu blijkt de map "System32 een grootte te hebben van 36,4 Gig terwijl de partitie 40 Gig is.
Ik kan in deze map ook geen hele grote bestanden vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik deze map kan opschonen?
:mad:
 
36 Gig ! :eek:

Die van mij is nog geen 1,4 Gb. En aangezien het een systeem map is, is het niet verstandig daar zomaar dingen uit te slopen.
Ik zou maar eens goed gaan kijken wat er allemaal instaat, want dat is wel heel veel.
 
Hoi !

Zet om te beginnen systeemherstel uit, reboot en zet systeemherstel weer aan.

Idem met de slaapstand.

Scan op alle mogelijke rommelen gebruik CCleaner

Helpt dat ?

Greetz,

Harry.
 
Helaas ik kan niets meer met dit ding, systeem herstel kan ik niet meer aan of uit zetten omdat te wienig ruimte op de schijf is. In de Systeem32 map kan ik geen grote bestanden vinden. De totale groote van map System32 is +\- 600mb dus ik mis nog een paar mappen of bestanden van +/- 36 Gig die niet te vinden zijn , ook niet verborgen!
 
Hoi !

Schijfopruiming in Windows al geprobeerd ?

Greetz,

Harry.
 
Misschien als je het systeem onderveilige mode opstart met F8 wat progr. kunnen verwijderen.
 
Heren ff lezen aub, de map System32 gaat het om.
Programma verwijderen en schijfopruimen heeft geen nut, de map System32 moet leeg maar ik weet niet hoe omdat ik daar geen bestanden kan vinden van +/- 38 Gig, terwijl de map zelf 40Gig beslaat.
:mad:
 
Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt bij m'n vriendin haar pc! Ik heb ook vanalles geprobeerd maar ik kreeg het niet opgelost. Ik heb er een extra harde schijf ingezet waardoor hij toch weer te gebruiken was, daarna backups gemaakt van belangrijke dingen en alles geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Nu is alles weer super :thumb:

beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan ;)
 
Hoe weet je dat de map 36 Gb is? Dan moet er toch ofwel een bestand zijn dat erg groot is (aangezien mappen geen grootte hebben) ofwel een fout in je FAT, waardoor een bestand verkeerd geallocceerd is. Je kunt wellicht even een dos window openen en in de system32 map zien of er grote verborgen of systeem bestanden zijn:

Code:
c:\documents and settings> [B]cd c:\windows\system32[/B]
c:\windows\system32> [B]dir /ah /s /os /p[/B]
en dan 
c:\windows\system32> [B]dir /as /s /os /p[/B]

ter info:
/ah - attribute hidden
/as - attribute system
/s - include subdirs
/os - sort on size
/p - show per page
Systeemherstel bestanden staan onder C:\System Volume Information in een map _restore, die kunnen er dus niets mee te maken hebben
 
Map system 32

Beste Mensen, bedankt voor alle reacties maar ik heb de harde schijf moeten formateren en alles opnieuw moeten installeren.
Ik heb het helaas niet kunnen vinden.
Gr. ,M
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan