systemen voor een basisschool

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet jij eens met een potlood of pen tegen een TFT scherm aanduwen (op een kinderen manier), zeker weten dat je scherm daarna onbruikbaar is.
Ik zou voor een school toch ook kiezen voor CRT schermen of zogenaamde glasplaatschermen voor de TFT schermen bevestigen.

Jullie hebben volledig gelijk! Ik zal het met de directeur overleggen!

Hij denkt dat je de kinderen dat wel kan afleren!

De directeur wellicht ietsje te idealistisch? Er hoeft maar één boefje tussen te zitten die wil zíen wat er gebeurt en je zit fout!

Een glasplaat lijkt me de beste oplossing. TFT-schermen zijn veel beter voor de ogen van die mannekes en zijn ook erg goedkoop geworden.

Nou ben ik heel ijverig op zoek voor je, naar die glasplaten, ze bestaan dat weet ik, maar kan nog niks vinden. Weet ook de naam er niet meer van, ze werden 'vroeger' ook gebruikt in een iets gekleurde uitvoering om het contrast van CRT monitoren te verhogen, maar ja, nu nog vinden......

Meestal kun je voor LCD schermen de vooromlijsting er af halen en er dan een nieuwe opzetten met een hardplastic scherm zodat het LCD scherm daarmee wordt afgeschermd. Voor Philips en Compaq schermen zijn ze zeker te krijgen.

Ik heb nog een aanbieding gekregen met een Celeron 2Gh processor.

Nu willen we Xp erop draaien en wil ik graag weten waar jullie voor kiezen:

Celeron 2 Gh

of

AMD Athlon 2000+

Mag ik nog even terugkomen op die TFT schermen? De voordelen kent iedereen blijkbaar wel, maar de nadelen...Afgezien van de kwetsbaarheid van die schermen wou ik toch het volgende ter overweging geven tijdens je zoektocht naar TFT schermen én glasplaten:
"Nadelen
• Kleinere kijkhoek ten opzichte van CRT monitoren.
• Mogelijk kapotte subpixels.
• Vaste resolutie ondanks eventuele (slechte) interpolatietechnieken.
• Een bepaalde omschakeltijd, response tijd. Dit is de tijd dat het duurt voordat een beeldpunt reageert op een verandering. Bij een TFT scherm is dit ongeveer 20 tot 30 milliseconden. Bij een CRT scherm is dit bijna niet meetbaar. Als er dus gewerkt wordt met snelbewegende objecten in een TFT beeld, dan kan het resultaat er wel eens raar uitzien.
• Prijs (hoewel deze de laatste tijd wel lager wordt).
• De kleuren van een TFT scherm zijn niet goed afgestemd op het menselijk oog, dit geeft soms resultaten die duidelijk onderdoen voor een normaal scherm. De helderheid van een TFT scherm is heel erg hoog, maar het contrast daarentegen is lager dan een gewone monitor."
Bron is:
Thin Film Transistor

Geplaatst door hendricus

• Een bepaalde omschakeltijd, response tijd. Dit is de tijd dat het duurt voordat een beeldpunt reageert op een verandering. Bij een TFT scherm is dit ongeveer 20 tot 30 milliseconden.

Dan is dit rijtje al lang geleden opgesteld: die responsetijd is tegenwoordig veel lager.

Voor de Athlon 2000+ gaan! Presteert gewoon veel beter.

En de meeste van de (oude) argumenten van hendricus kunnen wel weerlegd worden...
Geplaatst door hendricus
• Kleinere kijkhoek ten opzichte van CRT monitoren.
Recente en goede schermen hebben een kijkhoek van 170°, max = 180°.

• Mogelijk kapotte subpixels.
Is tegenwoordig een zeldzaamheid aan het worden en de garantiebepalingen daaromtrent zijn ook versoepeld.

• Vaste resolutie ondanks eventuele (slechte) interpolatietechnieken.
Is geen groot probleem meer, de resolutie is tegenwoordig minstens 1024x768. En op m'n eigen 19" TFT, officiëel gemaakt voor 1240x1024, gaan zowel 1600x1200 als 1024x768 perfect.

• Een bepaalde omschakeltijd, response tijd. Dit is de tijd dat het duurt voordat een beeldpunt reageert op een verandering. Bij een TFT scherm is dit ongeveer 20 tot 30 milliseconden. Bij een CRT scherm is dit bijna niet meetbaar. Als er dus gewerkt wordt met snelbewegende objecten in een TFT beeld, dan kan het resultaat er wel eens raar uitzien.
Dat is tegenwoordig echt geen issue meer. Tenzij het echt extreem snel gaat (bijvoorbeeld als je in IE de scrollbar met de muis vasthoudt en dan de spatiebalk ingedrukt houdt) kan je misschien heel lichte trails opmerken. Maar verder merk je er echt helemaal niets van (responsetime is meestal 15-20ms).

• Prijs (hoewel deze de laatste tijd wel lager wordt).
TFT-schermen zijn zelfs _goedkoop_ aan het worden.

• De kleuren van een TFT scherm zijn niet goed afgestemd op het menselijk oog, dit geeft soms resultaten die duidelijk onderdoen voor een normaal scherm. De helderheid van een TFT scherm is heel erg hoog, maar het contrast daarentegen is lager dan een gewone monitor."
Dat contrast valt erg goed mee. Mijn 19" TFT blaast elk CRT-scherm ermee omver en ook de goedkopere 15" modellen doen er zeker niet voor onder. Enkel de kleuren zijn op bepaalde (goedkopere) modellen niet zo perfect als op een CRT-scherm, al merk je daar bijna niets meer van.

Asus Terminator Bareb K7 DDr
AMD Athlon Xp retail 2000+
Coolermaster Skt a, 2200+
256 MB DDR ram PC 266/pc2100
WD 20 GB 5400rpm UDMA100
Logitech internet keyboard
logitech mouse
Mycom Assemblage klik -> ???
LG 15"l1512s TFT

Deze wordt het naar alle waarschijnlijkheid!

Ik loop zelf ook stage op een basisschool (ICT).

Had als ik jou was geen TFT monitoren genomen....

REDEN:

Kinderen zijn dol op dingen die kapot kunnen en met hun vingers willen ze overal aan zitten!!!!

Kan je hele mooie vlekken van krijgen op je TFT schermpje!

Neem gewoon een 17" monitor het enige verschil is dat die dieper is.... en zowat.... de comp. kast staat daar toch naast....

He oogt mooier dat is zo... maar wees verstandig en denk er nog even overna het zijn kinderen van 4 tot 13 jaar....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan