Systray lijkt verdwenen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Berichten
1.075
Beste...,

ik heb het spel FarCry geinstalleerd en merkte dat mijn PC blijkbaar niet over voldoende capaciteiten beaschikte.
Het spel "hing" iedere 30 seconden en daarom was het spelen niet echt leuk.

Gisteren hoorde ik van een kameraad dat ik de nieuwste drivers van ATI (ik heb een Radeon 9600 kaart) moest installeren en dat het spel dan prima zou werken.

Vanmorgen dus de oude drivers gedeinstalleerd en de PC opnieuw opgestart.
Daarna de nieuwe drivers er op gezet en weer de PC opnieuw opgestart.
Het beeld zag er in eerste instantie exact hetzelfde uit, maar na een betere kijk op de zaak zag ik dat alle icoontjes naast de tijd verdwenen waren!
Hier staan er normaal gesproken een stuk of 12, en ik weet zeker dat ik al die programma's niet gedeinstalleerd heb ;) .

Typisch dus.

Weet iemand hoe ik mijn icoontjes weer kan terug helen?
Ik dacht eerst dat het jusit prima was, want de overzichtelijkheid is nu natuurlijk beter.
Maar als ik een nummer aan WinAmp wil toevoegen, gaat dit toch wat lastiger.
En ik zie nu niet dat AVG een update nodig heeft.
Etc.

Graag hulp!

groet,
Dave.
 
Ik denk dat dit weinig met die driver te maken heeft maar kijk eens bij MS Config ofdat het niet allemaal gewoon uitstaat.
 
Sorry dat ik wat laat reageer, maar ik had wat andere probleempjes met de PC.

Ik heb de tip van Stinuz geprobeerd, maar dat was helaas niet de oplossing.
Ik heb namelijk nog nooit msconfig hoeven te gebruiken, en toen ik het opende, stond er bij dat alles "normaal" opstartte.
Toch alles even gechecked, maar geen rare dingen gevonden.

Daarna de link van Jozo gechecked.
Mooie site, Jozo!
Uiteraard eerst naar tip 240.
Dit bleek niet de goede te zijn.
Daarna op zoek gegaan naar het woord systray.
Weinig resultaat, maar wel een site gevonden waarin stond dat Windows XP een andere benaming gebruikt voor de systray, namelijk Notification bar.
Toen hierop gezocht en ik vond de volgende tip:
294: Hide or Show Notification Area Icons (aan de rechterkant)

Dit is een VBS-script en deze heb ik uitgevoerd (na bekeken te hebben wat hij precies deed natuurlijk ;) )
Hij gaf aan dat de Explorer opnieuw werd opgestart en daarna gaf hij aan dat de icoontjes in de system tray (notification bar) uitgezet werden....
Typisch, want ze stonden uit.
Daarna nog een keer uitgevoerd.
Explorer werd weer opnieuw opgestart, en nu zei hij dat de iconen werden geactiveerd!
En verrek: ze zijn terug.

Mijn probleem is opgelost!
(ik zit nu nog met een printer probleem, maar dat horen jullie waarschijnlijk in de loop van de dag wel... :confused: )

Bedankt!


groet,
Dave.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan