(Té) langdurige opstartprocedure

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik beschik over een computer met Windows XP, die o.a. is voorzien van een meervoudige kaartlezer : Compact Flash, Memorystick etc.
Welnu van het een op andere moment zijn de iconen van deze kaartdrives verdwenen (H:\, I:\, J:\ en K:\) en lukt het mij niet meer mijn geheugenkaartjes uit m'n foto-camera te lezen.
Wat mij bovendien opvalt is - dat sedertdien bij het opstarten van de computer het zwarte scherm met BIOS er erg lang over doet om dóór te starten: ca. 1 minuut en dan pas Windows gaat laden.
Verder doet alles het gewoon. Ik heb ook al een systeemherstel toegepast, doch ook dát biedt geen soulaas.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Volgens mij is het een BIOS-probleem.....

Ik heb hetzelfde probleem , maar de oorzaak zat hem in het feit dat ik nadat ik foto`s overhad gezet van de camera zomaar het stekkertje eruit trok zonder eerst de hardware via het icoontje bij de klok te verwijderen .

Als je nu naar het configuratiescherm bij systeem kijkt , tabblad hardware en vervolgens apparaat beheer dan vermoet ik dat er een geel tekentje met een uitroepteken bij UBS apparaat voor massa opslag staat .

zou dat zo zijn, verwijder de installatie bij eigenschappen en start je pc opnieuw op , dan zal ie de hardware weer vinden en er goed opzetten .

Groeten Roby

Roby,

Ik heb gedaan wat je hebt geadviseerd.
Na het opnieuw opstarten meldt Windows dat het een nieuw apparaat heeft gevonden én installeert dat ook.
De schijficonen verschijnen echter niet en dus kan ik geen gegevens van m'n geheugenkaart ophalen.

Het probleem van het veel te langzaam opstarten van m'n BIOS is overigens daarmee ook nog niet opgelost!

stond ie bij apperaat beheer ook met een geel driehoekje en hoe staat ze er nu bij , en heb je al gekeken naar het advies van , vanschagen ?

Roby

Vwb het advies van VanSchagen: ik kan in het BIOS niks vinden over dis- of enablen van USB!

Het doorstarten van het BIOS duurt overigens ruim 1,5 minuut!

Het BIOS noemt eerst de "main processor" en het duurt dan ca. 1,5 minuut voordat "testing memory" begint.

Ik had mijn probleem ook gemeld op een site die speciaal is bedoeld voor ALDI-computers en daar kreeg ik hetvolgende advies:

schakel de computer uit
schakel de netschakelaar uit (op 0 zetten)
een paar keer de startknop indrukken
netschakelaar inschakelen (op 1 zetten)
computer weer opstarten.

en... alles was weer als voorheen: snelle opstart en alle iconen waren weer terug.

Ik denk overigens wel dat dit een typisch AldiComputer-probleem is.
Niettemin vond ik het galant om nog even naar jullie terug te koppelen na dat jullie mij een aantal adviezen hadden gegeven.

Nogmaals hartelijk dank!

Lees mijn eerste bericht "ik heb hetzelfde probleem"
Dus ik was er ook nog niet klaar mee hij bleef vragen om het stuurprogramma van het massa opslag apparaat .

Nu jou oplossing gedaan en mijn probleem is hiemee ook opgelost .

De oorzaak is wel begonnen door de stekker uit de UBS poort te trekken zonder eerst de hardware veilig te verwijderen .

Ik heb trouwens een Packard bell dus niet echt een aldi probleem .

Fijn dat je hier je oplossing gemeld heb .

:thumb: Roby

te lange opstartprocedure Aldi Pc

Falconry,

als je in de buurt woonde had ik je nu een fles met wat lekkers gebracht.
Jouw advies om mijn Aldi PC, die er bijna 15 minuten over deed om door de Bios heen te komen was in 1 minuut opgelost.

Voor degene die het niet gelezen hebbEN:

PC UITZETTEN
SCHAKELAAR OP DE ACHTERZIJDE OP -0- ZETTEN (UIT DOEN)
PAAR KEER DE AAN/UIT KNOP AAN DE VOORZIJDE INDRUKKEN.
AAN/UIT KNOP OP DE ACHTERZIJDE WEER OP 1 ZETTEN.
PC WEER OPSTARTEN.

EEN VERKLARING WEET IK NIET (WIE WEL?) MAAR HET WERKT ALS EEN TREIN (NA WEKEN VAN ONGEMAK).

GROET,
WILMA:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan