T220 Samsung - resolutie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berk1967

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Berichten
3
Heb de T220 Samsung (22 inch) gekocht voor mijn vader. Geeft een mooi, scherp beeld op de maximale en optimale resolutie (1680 x 1050), maar mijn vader vindt de letters dan te klein. Als ik andere resoluties probeer of een groter lettertype op de maximale resolutie is het beeld niet mooi (letters zijn onscherp, beelden wat vaag) en onplezierig om langere tijd na te kijken.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de goede driver, ik heb alle lagere resoluties geprobeerd, heb de scherminstellingen op alle manieren geprobeerd aan te passen, heb MagicTune van Samsung geprobeerd, maar alles zonder resultaat. Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat er een betere videokaart met digitale verbinding in de computer moet (verbinding is nu anoloog), maar ik vraag me af of dat veel uit zal maken. Zou een kleiner scherm met lagere resolutie uiteindelijk niet beter zijn?

Ik gebruik Windows XP, analoge verbinding.

Hans
 
rechtermuisknop eigenschappen op het bureablad.

dan naar dat scherm waar je de resolutie kan aanpassen gaan.

daar klik je op geavanceerd, en in een van die tabbladen kan je de DPI aanpassen.

oftwel grote van de letters
 
in xp ,kan je naar configuratie scherm gaan en togangankelijks opties,en dan visuaele opties, daar wizard gebruiken
 
rechtermuisknop eigenschappen op het bureablad.

dan naar dat scherm waar je de resolutie kan aanpassen gaan.

daar klik je op geavanceerd, en in een van die tabbladen kan je de DPI aanpassen.

oftwel grote van de letters

DPI heb ik al geprobeerd aan te passen, zowel bij optimale als bij andere resoluties, maar zonder goed resultaat helaas..
 
nogmaals T220 Samsung

Dit schreef het Service Centre van het bedrijf (MyCom) waar ik het scherm gekocht heb:

"LCD / TFT monitoren hebben allemaal maar 1 optimale resolutie, waarbij het beeld het scherpste is. Voor een 22" monitor is dit 1680 x 1050. Op een lagere resolutie zal het beeld niet optimaal scherp worden weergegeven. Hier is geen andere oplossing voor. "

Het ziet er dus naar uit dat we een ander scherm voor mijn vader moeten zoeken :(
 
dan zou ik voor een 20 of 21 inch scherm gaan.

of van een ander merk met een lagere optimale resolutie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan