Taak die niet wil afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo van Rijen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Ik heb onlangs m'n printer moeten verwijderen en opnieuw installeren i.v.m. OS-problemen. Daarbij is wat fout gegaan met het verwijderen/herinstalleren van de software. Het gevolg is dat ik een foutmelding krijg elke keer als ik m'n PC opstart (Zie bijlage).
M'n printer functioneert intussen weer normaal omdat het me uiteindelijk wel lukte de juiste software te installeren.
Het lijkt er echter op dat het installeren van de foute software niet is afgesloten. Het lukt me weliswaar het proces via Taakbeheer te beeindigen, maar zoals gezegd: ..... elke keer als ik m'n PC opstart .....
Een rare situatie, waarvan ik hoop dat iemand van jullie een oplossing weet.
Groeten
Theo

Bijlagen

• setupfout.jpg
    setupfout.jpg
    21 KB · Weergaven: 71
je kan even kijken via uitvoeren en dan msconfig daar kun je onder opstarten kijken of er een installatieproces bij staat. als dit zo deze even uitschakelen.
dan alle software van de printer verwijderen en de pc opnieuw opstarten.
dan de software weer opnieuw installeren.
succes
rene\

Nog niet opgelost !!!

Terug van vakantie, dus daarom niet eerder kunnen reageren.
Helaas is het probleem nog niet opgelost. De situatie is nog zoals voor mijn vakantie.
Het proces blijft om een benodigde dll vragen: hpzrp307.dll !!?? Het proces (rundll32.exe)afsluiten helpt niet, want: bij de volgende opstart hetzelfde 'liedje'.
De printer weer verwijderen en opnieuw installeren lijkt me geen oplossing omdat ik dat uiteindelijk al eerder heb gedaan en deze nu ook goed functioneert.
Het gaat echt om een 'ouder'proces wat niet afgesloten raakt (iets wat in het geheugen blijft zitten misschien ??).
Nog iemand een suggestie?
Groeten
Theo

Nog niet opgelost

Ik heb de bewuste file (hpzrp307.dll) gedownload en laten verwerken, maar ik krijg dan weer een soortgelijke foutmelding met vraag naar een andere file t.w. Hpzstw07.exe. Eerlijk gezegd denk ik dat dit nergens toe leidt, want misschien ben ik in m'n eerste bericht niet duidelijk genoeg geweest: het gaat hier om een ouder proces (ik heb toen geprobeerd een nieuwere versie van de driver te installeren), wat ik heb moeten afbreken vanwege de foutmelding "hpzrp307.dll ontbreekt". Ik heb toen weer m'n oude versie (van de printerinstallatieCD) geïnstalleerd; m'n printer werkt gewoon weer.
Het gaat er dus om dat ik dit proces (Wizard Nieuwe Hardware) afbreek i.p.v. doorzet.
Het moet toch mogelijk zijn zo'n Wizardtaak te annuleren !? Is er misschien informatie blijven 'hangen' in het geheugen en zoja, is dit dan niet te schonen ?
Groeten
Theo

Wellicht toch je printer even verwijderen / opnieuw opstarten / en dan 's kijken wat ie doet.

Opgelost !!

Toch maar het advies van JKoelman opgevolgd en printersoftware verwijderd/herinstallatie en warempel, (scepsis over het resultaat omdat ik dit nl. al 'n keer eerder had gedaan) de foutmelding blijft nu weg.
Conclusie moet wel zijn dat ik geen update van m'n printerdriver kan doen omdat ik dan de foutmelding krijg uit m'n eerste bericht. Maar zolang de printer normaal blijft functioneren is er geen echte noodzaak een update te doen, wel ?
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten
Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan