taak plannen gaat niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinette

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
192
Heb een probleem met het plannen van een taak( in mijn geval Hitman Pro uitvoeren) bij het configuratiescherm en vervolgens taak plannen.
Kan alles invullen tot en met het wachtwoord en als ik zeg voltooien zegt ie taak gepland maar kan niet uitvoeren. Fout 0x80041315: De Task Scheduler-service wordt niet uitgevoerd. Nu ben ik zowel beheerder als administrator en toch krijg ik het niet voor mekaar. Ook niet in de veilige modus. Heb hier al een poosje last van en probeer het regelmatig op nieuw maar het is me nog steeds niet gelukt.

Dus wie o wie kan me helpen??

Reinette
 
kijk eens bij

Start -> uitvoeren -> services.msc

kijk of "Task Scheduler" ingeschakeld staat

ja: ok

nee: eigenschappen en op automatisch inschakelen zetten -> druk op "OK"

en nu de servicestartten door vanboven op het pijltje te drukken .

groetjes, benny
 
kijk eens bij

Start -> uitvoeren -> services.msc

kijk of "Task Scheduler" ingeschakeld staat

ja: ok

nee: eigenschappen en op automatisch inschakelen zetten -> druk op "OK"

en nu de servicestartten door vanboven op het pijltje te drukken .

groetjes, benny


Task Scheduler staat ingesteld en ook op automatisch maar dit was al zo dus dat is het niet en heb ook service opnieuw laten starten en helaas dat werkt ook niet. Wat nu? Kun je me nog verder helpen?

Groetjes Reinette
 
Hitman pro al opnieuw geinstalleert?
 
Hitman pro al opnieuw geinstalleert?

Nee, dat nog niet maar heb het zojuist opnieuw geprobeerd en nu zeg ie specifieke fout is: 0x80070005: toegang geweigerd. Gebruik bnladeren op het tabblad taak om de toepassing te vinden. Nou heb ik ook geprobeerd maar heb geen idee wat de juist toepassing is! Dus als u of iemand anders dat wel weet hoor ik dat graag.

Reinette
 
Nee, dat nog niet maar heb het zojuist opnieuw geprobeerd en nu zeg ie specifieke fout is: 0x80070005: toegang geweigerd. Gebruik bnladeren op het tabblad taak om de toepassing te vinden. Nou heb ik ook geprobeerd maar heb geen idee wat de juist toepassing is! Dus als u of iemand anders dat wel weet hoor ik dat graag.

Reinette

zal intussen hitman pro opnieuw installeren.
 
Hoi !

Hier de oplossing: http://www.vistamigrate.com/asp/Community/KnowledgeArticle.asp?KBID=91

Tot mijn spijt in het Engels, maar de computertermen zijn hetzelfde, dus moet het lukken.

Ook tot mijn spijt want ik ben beginneling en mijn engels is niet geweldig, heb geprobeerd maar dat wat ik bij uitvoeren moet intikken kent mijn pc niet, heb ik services.msc geprobeerd maar daar kom ik ook niet verder want ik weet niet wat er bedoeld wordt met user right assigment. Heeft vast te maken met gebruikers maar dan nog weet ik niet welke ik moet hebben. kunt u het in nederlandse bewoordingen vertalen misschien?:eek:

reinette
 
Hoi !

Tja, liever niet, da's veel werk !

Voor deze ene keer: Start - uitvoeren - gpedit intrommelen, dan enter.

Klik dubbel op: Computerconfiguratie - Windows-instellingen - Beveiligingsinstellingen.

Dan op: lokaal beleid -(negeer de waarscuwingen) - toewijzingen van gebruiksrecht.

Scroll rechts naar: Toegang tot deze computer vanaf het netwerk.

Klik op: gebruiker toevoegen.

Daar typ je de naam waaronder je bent aangemeld bij Windows, en klik dan op: namen controleren.

Dan : oke Oke, en sluiten.

Nu werkt het weer.

Greetz,

Harry.
 
Dank je wel je bent een schat, ga gelijk proberen! Je hoort nog van me .

Toedeloe Reinette
 
Hoi !

Tja, liever niet, da's veel werk !

Voor deze ene keer: Start - uitvoeren - gpedit intrommelen, dan enter.

Klik dubbel op: Computerconfiguratie - Windows-instellingen - Beveiligingsinstellingen.

Dan op: lokaal beleid -(negeer de waarscuwingen) - toewijzingen van gebruiksrecht.

Scroll rechts naar: Toegang tot deze computer vanaf het netwerk.

Klik op: gebruiker toevoegen.

Daar typ je de naam waaronder je bent aangemeld bij Windows, en klik dan op: namen controleren.

Dan : oke Oke, en sluiten.

Nu werkt het weer.

Greetz,

Harry.

Nou ik kan niks met gpedit want dat kent mijn pc niet, dus kom ik ook niet verder.
 
Hoi !

Heb je XP Home -versie ?

Hier werkt het prima. maar ik heb Pro.

Weet iemand anders misschien of die functie niet in Home zit ?

Correctie: al gevonden: zit standaard niet in XP-Home !

Zo: http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tools&s=windows tools&id=393 kun je het wel in Home toevoegen.

Maar of er voor Home een andere mogelijkheid is weet ik niet !




Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja ik heb inderdaad de XP Home edition. Wil je even bedanken voor al het werk dat je voor me hebt gedaan maar dit is voor mij wel een beetje ingewikkeld als beginner zijnde. Gelukkig komt mijn broer dit weekeinde, dus zal hem vragen of hij dit even voor me wil doen. Laat je nog wel weten hoe is afgelopen.

Groetjes Reinette:thumb:
 
hoi,

Nou heb alles gedaan dus het hele verhaal van gpedit installatie en uitpakken toen rebooten daar na start>uitvoeren>gpedit>enter>computerconfig.>windowsinstellingen en toen stond er alleen scripts en geen beveiligingsinstellingen dus weer gestrand wat nu????
 
hellep!!!!!! is er niemand die me verder kan helpen!!!!!

wie o wie!!!!!:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan