Taakbalk doet heel erg raar, weet niet wat ik moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iTouch

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
16
OPGELOST! Oplossing: Via de bios Optimilized default selecteren!

Hallo,

zoals de titel zegt doet mijn taakbalk heel erg raar, ik heb op google gezocht naar vergelijkbare problemen maar heb deze niet gevonden.

Ik kan niks anders doen dan om hulp vragen, mijn taakbalk reageert heel erg traag met
reageren, bijvoorbeeld ik open internet explorer en dan duurt het 10 seconden voor het op de taakbalk tevoorschijn komt, en dan ziet het er raar uit. En dan sluit ik een bestand en dan blijft er een streep staan.

Dit gebeurde overigens op het moment dat ik windows 7 opnieuw heb geïnstalleerd.
Ik heb een Medion Akoya P6310 D (MD8342)

Hier is nog een plaatje van de taakbalk van hoe erg het eruitziet nadat ik bestanden heb geopend en gesloten

taakbalk.jpg


Sorry dat het zo'n groot plaatje is.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je me kan helpen!

Met vriendelijke groeten,

iTouch
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Itouch,

Gebruik jij toevallig een Windows theme?

Wat ook wel eens werkt is de werkbalk ontgrendelen en hem bijvoorbeeld naar boven slepen, kijken of het daar ook gebeurd.

Als je een Theme hebt, moet je deze even weghalen.

Laat het even weten als het niet lukt gezamelijk komen we er wel uit
 
Aanvulling op het bovenstaande, Klik eens met rechts > werkbalken, maak dan eens een screenshot.
 
Goedemiddag Itouch,

Gebruik jij toevallig een Windows theme?

Wat ook wel eens werkt is de werkbalk ontgrendelen en hem bijvoorbeeld naar boven slepen, kijken of het daar ook gebeurd.

Als je een Theme hebt, moet je deze even weghalen.

Laat het even weten als het niet lukt gezamelijk komen we er wel uit

Hoe bedoel je precies? Ik heb gewoon windows 7 premium, hoe kan ik deze theme uitzetten? Bedankt voor je reactie trouwens ^^
 
Geen extra werkbalken aangevinkt, maar lijkt nu op de screenshot dat de taakbalk weer goed is?
 
Geen extra werkbalken aangevinkt, maar lijkt nu op de screenshot dat de taakbalk weer goed is?

Dat is op dat moment zo, maar het duurde weer eens een tijdje voordat die op de taakbalk kwam, en als ik 'm afsluit of een ander programma aandoe blijft die weer vastzitten en lijntjes vormen.

Maar de taakbalk is niet goed, zeker niet. Want ik kreeg 10 seconden geleden ook weer allemaal lijntjes achter elkaar

Dit is net gebeurd:
vast.jpg


En dit leek me wel handig om erbij te zetten, ik heb internet gewoon niet aan, ik had het net aan en dan afgesloten.
En als ik bijv paint aandoe, komt er een streepje bij enja,, ik word er gek van.
raarx.jpg
 
Laatst bewerkt:
In taakbeheer misssen nog een hoop processen. Hou taakbeheer eens open en sluit het proces "Explorer". Niet schrikken ook je taakbalk gaat weg. Dan in taakbeheer > Bestand > nieuwe taak > Explorer typen. Je taakbalk komt dan weer terug.
 
In taakbeheer misssen nog een hoop processen. Hou taakbeheer eens open en sluit het proces "Explorer". Niet schrikken ook je taakbalk gaat weg. Dan in taakbeheer > Bestand > nieuwe taak > Explorer typen. Je taakbalk komt dan weer terug.

Moet ik dit dan elke keer doen? o-o
Want ik heb dit al een paar keer gedaan, ik krijg die lijntjes dan weg maar het gebeurd dan binnen een paar minuten gewoon weer. Dus dit helpt niet helaas.
 
Laatst bewerkt:
Oke, nee hoeft niet iedere keer, was meer op de testen.

Hou de Windows installatie dvd in de buurt.

Druk de Windows toets+R in. Je krijgt nu "Uitvoeren", type daar het volgende in;
sfc /scannow

Denk om de spatie voor de /. Er zal mogelijk om de installatie dvd van Windows worden gevraagd.
 
Oke, nee hoeft niet iedere keer, was meer op de testen.

Hou de Windows installatie dvd in de buurt.

Druk de Windows toets+R in. Je krijgt nu "Uitvoeren", type daar het volgende in;
sfc /scannow

Denk om de spatie voor de /. Er zal mogelijk om de installatie dvd van Windows worden gevraagd.

Ik heb gedaan wat je zei en sfc /scannow ingevoerd, maar hij doet niks,
ik typ het in en er gebeurd echt niks verder =(
 
Heb je nog andere accounts op de PC?

Nee en ik heb me pc nu meerdere malen opnieuw geïnstalleerd met de medion installatie cd's, heb me hard disk geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd en het werkt gewoon nog steeds niet.

Heb nu een 32 bit geprobeerd en een 64 bit, steeds zelfde probleem.
videokaart drivers geinstalleerd, de visuele effecten niet-transparant gezet.
 
Ccleaner

probeer ccleaner is?
clean registery errors en maak je cache schoon,
start dan opnieuw op

mischien een mogelijkheid :)


-Jilles
 
probeer ccleaner is?
clean registery errors en maak je cache schoon,
start dan opnieuw op

mischien een mogelijkheid :)


-Jilles

De strepen lijken wel verminderd te zijn, het gebeurd nu minder vaak moet ik zeggen, maar hij doet alsnog raar, normaal zie je zo'n effect dat die opstart en nu lijkt het wel alsof die van windows 98 ofzoiets een programma opstart.

Wel erg bedankt, het hielp wel iets! =)
Je hebt mij iig al iets optimistischer gemaakt :p

Edit:
Dit heeft nu blijkbaar toch niets geholpen ben ik bang, ik snap het echt niet meer, nu blijft alles constant raardoen.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat naar Start -> Uitvoeren -> GPEDIT.MSC
Beleid voor lokale computer -> Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Menu Start en Taakbalk

Hier krijg je een groot aantal opties te zien die de werking v/h Menu Start en Taakbalk beïnvloeden.
Al deze opties moeten op 'Niet geconfigureerd' ingesteld staan.
 
Je gaat naar Start -> Uitvoeren -> GPEDIT.MSC
Beleid voor lokale computer -> Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Menu Start en Taakbalk

Hier krijg je een groot aantal opties te zien die de werking v/h Menu Start en Taakbalk beïnvloeden.
Al deze opties moeten op 'Niet geconfigureerd' ingesteld staan.

Ik heb gedaan wat je zei, en dit is wat er gebeurde:

57450717.jpg


53676818.jpg
 
Ik zou voorstellen niet meer verder te zoeken, maar een herstelinstallatie te doen.
Reparatie-installatie Windows 7 (Klik op de link voor verdere info.)

Belangrijk hierbij is:
  • Schakel je firewall, antivirus en alle opstartprogramma's uit,
  • Start volledig opnieuw op.
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voorstellen niet meer verder te zoeken, maar een herstelinstallatie te doen.
Reparatie-installatie Windows 7 (Klik op de link voor verdere info.)

Belangrijk hierbij is:
  • Schakel je firewall, antivirus en alle opstartprogramma's uit,
  • Start volledig opnieuw op.
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Ik doe op dit moment de reperatie-install, het lijkt eigenlijk bijna precies hetzelfde als gewoon installeren. Ik laat nog van me horen ^^
Dankjewel voor het advies.
 
Ik zou voorstellen niet meer verder te zoeken, maar een herstelinstallatie te doen.
Reparatie-installatie Windows 7 (Klik op de link voor verdere info.)

Belangrijk hierbij is:
  • Schakel je firewall, antivirus en alle opstartprogramma's uit,
  • Start volledig opnieuw op.
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Het heeft helaas niet gewerkt =(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan